A játék neve, címe: Ki vagyok/mi vagyok én?
A játék pedagógiai célja: Korcsoportonként változóan a megtanulni kívánt ismeretek rögzítése különféle témákban (pl.óvodai jelek, állatok nevei, őszi gyümölcsök, mesefigurák nevei, történelmi személyiségek, írók költők nevei, de a neveken kívül a róluk elsajátított ismeretek felelevenítése, rögzítése is stb)
A játék jellege: kommunikacios
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: nincsen
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 7+
Játékidő: 15+
Helyszín: barhol
Helyigény: kor
Eszközigény: ragasztós üres jegyzetlapok, ragasztós képes jegyzetlapok, filctollak
Technikai igény: székek, szőnyeg, asztal
Az előkészítés feladatai: helyszín berendezése: székek körbehelyezése, szőnyeg elhelyezése, ahol minden résztvevő kényelmesen elfér.Ragasztós jegyzetlapokra felrajzolni az adott formákat( csak óvodásoknál)
Az előkészítéshez szükséges idő:0-5
A résztvevők bevonásának lehetőségei: segíthetnek a székeket körbe tenni, szőnyeget elhelyezni, elpakolni róla, legyen hely leülni kényelmesen, filctollakat. Előzetes ismereteik legyenek az adott, a játszani kívánt témákban. Őszi gyümölcsök tényleges ismerete, képek nézegetése, kézzel foghatóvá tétele számukra. Középiskolásoknál, írók, költők, történelmi személyek kellő ismerete alap. Próbajáték játszása.
A játék megnyitása, nyitánya: Ha 7 évesekkel játsszuk , akkor egy asztalra odakészítem lefelé fordítva a ragasztós lapokat( rajtuk őszi gyümölcsök rajzai) Egyenként kap minden gyermek a homlokára egy feladványt, Ha nagyobbakkal, iskolások, középiskolásokkal játsszuk , akkor mindenki kap egy üres jegyzetlapot , tollat és mindenki maga ír fel a lapra egy feladványt előzetesen megbeszélt témakörben, vagy én adom meg a témakört, pl. költő , író, történelmi személy neve legyen rajta.
A játék menete, játékszabályok:Ha óvodásokkal játsszuk , akkor egy ismert mondókával kiszámoljuk- jelen esetben őszi gyümölcsös mondókával, hogy ki kezdi a játékot, vagyis a kérdezést, egy barchoba játék tulajdonképpen, fel kell tennie eldöntendő kérdéseket, ezek segítségével kell kitalálnia melyik gyümölcs is ő. Többiek válaszolnak, mivel ők látják , hogy mi is ő.Sorban haladva mindenki 1-1 kérdését tehet fel, így haladunk körbe, így szerezve egyre több információt a homlokunkon lévő gyümölcsről. Amikor kellően biztosak vagyunk, a dolgunkban rákérdezhetünk. Ha a korcsoportunk a 18 évesek, érettségi előtt álló tanulócsoport pl (most érettségizik a lányom) Mindenki saját maga ír a ragasztós papírra egy történelmi személyiség, író, költő nevét tetszés szerint, a balra mellette ülő homlokára tűzi, és a játék ugyanolyan menetben zajlik, mint az óvodásoknál. Lehet tanulni vele írókat, költőket, meghatározhatjuk hogy világirodalom vagy magyar irodalom –e a téma , és azon belül gondolkodjon minden gyerek a feladványban
A játék lezárása: Nagyoknál 3szor lehet rákérdezni, de igyekszem hangsúlyozni, hogy amíg nincs birtokában kellő információnak, ne kérdezzen rá. Közben lehet jegyzetelni esetleg,(kisiskolások, középiskolások esetében persze) amit már megtudott. Az nyer, aki a leghamarabb kitalálja a homlokán lévő feladványt
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: a pozitív megerősítést alkalmazom minden korosztálynál, főként a kicsiknél, ott igazi versenyhelyzetet nem is teremtek, esetleg segítő információkat, kérdéseket végső esetben alkalmazok is
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -óvodások, óvodai jelekkel, állatok gyümölcsök rajzolva, kinyomtatva jelennek meg a homlokra ragasztott papíron, -kisiskolásoknál, középiskolásoknál irodalmi, történelmi személyek neveit felírva saját maguk írják fel olvashatóan persze, Nehezítés lehet, ha meghatározott számú kérdés után kell kitalálni a feladványt.
A játékvezető speciális feladatai: óvodásokkal lassabban, türelmesebben ismertetem a játék szabályait, próbajátékot játszunk.Fel kell mérni ha, elakad, egy játékos,hogyan tudunk segíteni neki, társak vagy én mint játékvezető, főleg a 7 éveseknél kerülhet sor erre
Egyéb/megjegyzés: A játékot saját családommal játszottam le, érettségi előtt álló lányomnak nagy segítség is volt ez a játékos tanulás, kicsit kikapcsolta őt a monoton tanulási folyamatból.Magyar költők szerepeltek feladványként, én fotóztam, irányítottam a játékot. Óvodapedagógus révén mihelyst lehetséges a csoportomban is ki fogom próbálni.
A játékot lejegyezte: Soós Gabriella