JÁTÉKRA FEL!

Nagy Anita: (meg)Mentő számok

  1. A játék neve, címe: (meg)Mentő számok
  2. A játék pedagógiai célja: A számok hallás utáni megértése angolul, logikai képességek, gondolkodási képesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő nagyságú helyszín biztosítása, tanteremben a padokat félretolni, hogy legyen egy kis mozgástere a játékosoknak.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: kötél, karton vagy rajzlap, gumi (amivel a kartont a fejünkre húzzuk), filctoll, lyukasztó vagy olló
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: A teremben a padokat, székeket elrakni, hogy legyen akkora hely, ahol kb. 10 játékos kényelmesen elfér; kartonból kb. 12×8 cm-es csíkokat vágunk, annyit ahány játékosunk van, mindegyikre filctollal írunk egy számot 1-től 100-ig, két végét kilyukasztjuk, és gumit kötünk rá. A kötélből nagy kört formázunk az előkészített üres hely közepére.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: kellékek közös elkészítése egy előző foglalkozáson, terem elrendezése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető elmondja, hogy egy olyan játékot fognak játszani, amihez a számokat angolul is jól kell ismerni, mert a számok fogják megmenteni őket.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok egy tengeri kirándulás során hajótörést szenvednek, és egy lakatlan szigeten kötnek ki. Hosszú idő után megtalálja őket egy mentőhajó, de csak az szállhat be a hajóba, akinek a számát a kapitány (játékvezető) angolul kimondja. Minden játékos feltesz a homlokára egy számot, de nem nézheti meg. Beállnak a körbe a kötélen belül. Amikor a kapitány elkezdi mondani angolul a számokat, akkor a játékosoknak a többiek számát kell néznie. Ha nem látja senkin, és kitalálja, hogy akkor rajta van az a szám, beszállhat a mentőhajóba, azaz kilép a körből. Ha valakinek a számát mondja a kapitány, de a játékos nem találja el (nem lép ki a körből, vagy rossz számnál akar kilépni), akkor ő a szigeten marad.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha minden hajótörött számát egyszer elmondta a kapitány.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Akinek sikerült megmenekülnie a szigetről, kis angol jutalommatricát kap, ami nálam egy kis ötösnek felel meg. (Mivel itt a játékosnak mindenki más számát figyelnie kell, nem egyszerű feladat.)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem csak angol órán lehet használni, hanem esetleg matematikai műveletekkel is (pl. szorzótábla), vagy történelem órán évszámokkal, és akkor az eseményeket mondjuk a játékosoknak, nekik ismerniük kell az eseményekhez tartozó évszámokat, és azokat figyelni, hogy kinek a céduláján vannak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabály pontos ismertetése fontos. Először lassabban megy a játék, kell idő arra, hogy megnézzék egymás számait, de egy idő után már lehet gyorsabban is mondani a számokat.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy Anita