JÁTÉKRA FEL!

Módosné Balinka Gabriella: Katonák…

  1. A játék neve, címe: Katonák…
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, koncentráció,kitartás és mozgásfejlesztés…
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nagy tér biztosítása
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+,7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: síp
  12. Technikai igény: ha beltéren játszuk szőnyeg amit a játékosok körbe tudnak futni, ha szabadban játszuk akkor krétával kijelöljük a területet ami körül futhatnak.
  13. Az előkészítés feladatai: A hely ellenőrzése biztonságos-e , nem csúszik a talaj…nincsenek -e sarkok .éles tárgyak a közelben
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: körben állunk.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet elmesélése. Ti lesztek a katonák én vagyok a parancsnok..
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek a katonák, én vagyok a parancsnok, nekem van egy sípom amit, ha megfújok utána a vezényszót amit hallanak végre kell hajtani. Ez egy mozgásos versenyjáték. Az győz, aki a végén játékban marad. Aki kiesett, mert eltévesztette a feladatot, leül pihenni. A következő vezényszavak fognak a sípszó után elhangozni: -zászló lengetés: ilyenkor megáll és két kezével lengő mozgást utánoz – tisztelgés: ilyenkor megáll és tiszteleg – futólépés, ilyenkor gyorsan szalad – menetelés: magasra emelt lábbal menetel -csata: ilyenkor egymás felé fordul és kardozást utánoz. A feladatok mindig sípszó után változnak, aki eltéveszti leül.
  18. A játék lezárása: A végén az győz aki nem esett ki, ha nagyon ügyes a többség, akkor az utolsó sípszó előtt közlöm mindjárt vége a játéknak, aki még a harcmezőn van az győz, lehet több győztes is.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, megtapsoljuk a győzteseket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kitalálhatunk több feladatot ami a katonákra jellemző, doboljanak, vágtassanak a lovukkal.
  21. A játékvezető speciális feladatai: életkori sajátosságok figyelembe vétele
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot március 15. hetének projektjéhez én terveztem a csoportomnak, mint mozgásos játék, mivel kevés a jól használható katonás játék az óvodában. Olyan játékra volt szükségem, ami vegyes életkorú 3-7 éves korú gyerekek között is úgy játszható, hogy a szabályokat is megértsék, illetve minden korosztály számára élvezhető legyen. Előtte már tudást szereztünk a katonákról, hogyan menetelnek, tisztelegnek, mi az, hogy futólépés. Sajnos akkor képek nem készültek, a mostani helyzetben pedig csak kisfiam tudja bemutatni a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Módosné Balinka Gabriella