JÁTÉKRA FEL!

Kósa Istvánné: Ki van a fal mögött? A ponyvás névtanuló adta az ötletet

  1. A játék neve, címe: Ki van a fal mögött? A ponyvás névtanuló adta az ötletet.
  2. A játék pedagógiai célja: A kisgyerekek kényszerérzet nélkül megismerkedjenek egymással, megtanulják társaik nevét. A csoportfejlődés fázisai közül az osztályom még csak a formálódás időszakában van. Célom még az önfeledt szórakozás mellett a közösség építése.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem kíván biztonsági intézkedéseket.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Egy nagyobb terítő vagy lepedő.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Két csoportot kell alakítani tetszőlegesen.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Először csak önkéntes jelentkezésen alapult a játékban való részvétel. A következő alkalommal már mindenki részt akart venni. Ez nem jelent problémát, nagyobb fal (terítő, ponyva) kellett. Megfeleztem az osztályt.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Néhány mondatban elmondtam,hogy szeretném ha mindenki ismerné az osztálytársak nevét, ezért játsszuk ezt a játékot. Az osztályom első osztályos 6-7 éves gyerekekből áll. Akik 7 óvodából kerültek egy osztályba.
  17. A játék menete, játékszabályok: A „fal” egyik oldalán levő csoport megkérdezi: „Ki van a fal mögött?” A másik csoportból,akire rámutatok, az válaszol: „Én vagyok a(kedvenc állatát mondja)” pl.: Én vagyok a cica. A másik csoportnak ki kell találnia ki volt a cica, ki szólalt meg. Majd a másik csoport kérdezi: „Ki van a fal mögött?” Most a másik csoportból választok természetesen , aki válaszol a kérdésre. És így folytatódik a játék.A cél az ismerkedés, a hibázásnak tévesztésnek semmi következménye nincs. Fontos,hogy jól szórakozzanak együtt a gyerekek.
  18. A játék lezárása: Én mondom meg mikor van vége a játéknak. Mindenféle megfelelési kényszer helyzet nélkül játsszuk. Kiesés nincs.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket, megköszönöm a részvételt. Megkérdezem,hogy hogyan érezték magukat. Órákon figyelemmel követem, hogy a játék eléri-e a célját. Minél több gyerek, minél több osztálytársának ismeri-e és tudja-e a nevét.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egyik továbbfejlesztés lehet,amikor a válaszoló kisgyerek hangját elváltoztatva, eltorzítva válaszol a kérdésre.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelek arra, hogy mindenki részt vegyen a játékban a csoportokból.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az osztályom tanulói nagyon szeretik ezt a játékot, mindennap fontos kérdés,hogy játsszuk-e?
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kósa Istvánné