JÁTÉKRA FEL!

Kovácsné Tóth Adrienne: Királyfik és királylányok birodalom nélkül /Székfoglaló mintájára/

  1. A játék neve, címe: Királyfik és királylányok birodalom nélkül /Székfoglaló mintájára/
  2. A játék pedagógiai célja: Elsősorban ügyességi játék. Fejleszti a gyerekek ill. résztvevők összpontosító képességét.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmének felhívása, hogy a helyváltoztatás során figyeljenek egymásra, főleg mikor elhallgat a zene és helyet kell találni. A székek legyenek stabilak. A játéktéren ne legyen semmilyen akadály.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egyel kevesebb szék, mint ahány játékos játszani fog.
  12. Technikai igény: 1 db zenelejátszó eszköz. Minden játékosnak egy szék, amire leülhet, kivéve egy játékost.
  13. Az előkészítés feladatai: A termet át kell rendezni, középen helyet csinálni, székeket körbe rakni, ügyelve arra, hogy a játék biztonságosan játszható legyen.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek a terem átrendezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok helyet foglalnak. Egy kiszámolóval eldöntjük, ki lesz az a játékos, akinek a kezdéskor nem lesz széke. Játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék alapja a Székfoglaló c. játék, melyhez a célcsoport életkorának megfelelő kerettörténetet találtam ki és zenét is alkalmaztam. Kerettörténet: a gyerekek királyfik és királylányok, akiknek birodalmuk a szék, amin ülnek. Akinek nem jut szék, ő a birodalom nélküli királyfi vagy királylány, aki elindul birodalmat keresni. A játék elején kiszámolóval eldöntjük, hogy ki lesz a birodalom nélküli királyfi v. királylány, aki a kör közepére áll. A többiek leülnek a székekre. A középen álló játékos elindul, amikor megszólal a zene. Ahogy halad a többiek előtt, ők sorban csatlakoznak mögé és haladnak körbe. Ahogy elhallgat a zene és a játékvezető elkiáltja magát: HAZA! , mindenki igyekszik leülni egy székre /a birodalmára /. Akinek nem jut szék, birodalom nélkül marad. Most ő áll középre és indul el zenére új birodalmat keresni. 3-4 kör után nehezítjük a játékot azzal, hogy ugyanarra a székre senki nem ülhet le újra, amelyiken már egyszer ült.
  18. A játék lezárása: A játék élvezhető időtartama kb. 10 perc. A játék élményéért játszunk, versenyhelyzet nélkül. A résztvevők visszajelzéseit figyelve vet véget a játékvezető a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megdicsérem a résztvevőket, megköszönöm a játékot és megbeszéljük, hogyan érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályokat fokozatosan célszerű ismertetni, s ha nehezítünk a játékon újabb szabállyal, az új szabályt ne mondjuk el előre, csak ha már aktuális. A zene be- és kikapcsolása. Utasítás kiáltása: HAZA! Folyamatosan figyelni a játékosok fizikai és lelki biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon tetszett a játék a gyerekeknek. Sokkal szívesebben játszották, mint a sima Székfoglalót.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovácsné Tóth Adrienne