JÁTÉKRA FEL!

Sárándiné Barna Dóra: Susogó fák avagy szabadulás az elvarázsolt erdőből

  1. A játék neve, címe: Susogó fák avagy szabadulás az elvarázsolt erdőből
  2. A játék pedagógiai célja: Érzékszervek fejlesztése. Hallás és tapintás útján szerzett információk befogadása.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét felhívjuk, hogy körültekintően, egymásra figyelve játszanak.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: kendő
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A játékteret szabaddá kell tenni, hogy ott biztonságban mozogjanak a játékosok.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: Emlékeztek Jancsi és Juliska történetére az elvarázsolt erdőben. Most mi is egy ilyen elvarázsolt erdőbe tévedtünk, mint ahogy ők. A gonosz boszorkány foglyul ejtette egyik társatokat. Szabadítsuk ki! De az erdőre sűrű köd ereszkedett, csak a fülünkre/hallásunkra hagyatkozhatunk.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az egyik játékos szemét bekötjük, ő lesz a szabadító. A terem másik végében helyezkedik el a fogoly. A többi játékos hang nélkül szétszéled a teremben. A játékvezető jelére( pl. Csiribi-csiribá meg ne moccanj!) mindenki megáll. Ők lesznek a susogó fák. A szabadító elindul valamelyik irányba. A többiek nem térhetnek ki előle, csak susogó hangot adhatnak ki. A cél, hogy a többieket kikerülve megtalálja rabul ejtett társát és kiszabadítsa. A foglyot a boszorkány elnémította, de testrészeivel bármilyen hangot kiadva magához vezetheti társát.
  18. A játék lezárása: A játék a társ megtalálásával ér véget.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret, vélemények, tapasztalatok meghallgatása
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A gonosz boszi kővé változtatta a barátod. Nem tud mozogni, beszélni. Az elvarázsolt erdőbe zárta a többi szerencsétlen emberrel együtt. Az erdőt ráadásul sűrű köd borítja. Csak úgy szabadítható fel, ha arcát tapintással felismered és nevén nevezed. Szabadíts ki minél több embert mielőtt a boszi visszatér. De vigyázz, ha nem jársz sikerrel, magad is fogoly leszel. (Ez esetben helyet cserél társával, aki próbálkozhat elölről.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyel a játékosok testi és lelki biztonságára
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Sárándiné Barna Dóra