JÁTÉKRA FEL!

Vancsura Johanna: An-tan-té-nusz

  1. A játék neve, címe: An-tan-té-nusz
  2. A játék pedagógiai célja: Néptánc előkészítése, ritmizálás, ütemtartás, társas együttműködés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy ne üssenek nagyot egymás tenyerébe. Nem a fájdalomokozás a cél, hanem az ütemtartás.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Nincs szükség előkészítésre. Bárhol, bármikor kiszoríthatjuk vele a várakozás unalmas perceit.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Felkérem a gyerekeket, alkossunk kört.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ismernünk kell egy mondókát, kiszámolót, éneket, verset, amelyet közösen tudunk hangoztatni. (Mi a játékunk során az előző héten tanult Sehallselát Dömötör c. verset mondtuk.) Ismernünk kell a mérő fogalmát. Képesnek kell lennünk egyenletes TÁ-kat ütni.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kört alkotva nyújtsuk a kezünket (oldalsó középtartásban- tenyérrel felfelé!!) a szomszédjainknak, úgy hogy a jobb tenyerünket a társunk tenyere fölé, a bal tenyerünket a társunk tenyere alá helyezzük. (Bent állok a körben és mutatom.) Fokozottan figyelnünk kell a vers/dal/mondóka ritmikájára. Miközben hangoztatjuk a verset/dalt/mondókát, minden TÁ-ra egyetlen ütés kell hogy hallatszódjon. Vagyis ha beleütöttek a tenyeredbe, a feladatod, hogy add tovább a pacsit, tartva a mérő ütemét!
  18. A játék lezárása: A vers/dal/mondóka végével a játék is befejeződik. A vers/dal/mondóka újrakezdésével persze folytatódhat, vagy másik verset/dalt/ mondókát is mondhatunk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megvizsgáljuk, hogy mindenkinek sikerült-e tartani az egyenletes mérőt. (A játék alkalmas tanult memoriter gyakorlására, visszakérdezésére is.) Ha valaki nagyon belemerült a -csapjunk egy nagyot a szomszéd tenyerébe!- játékba, ismét felhívom a figyelmét, hogy a játék célja nem az erőfitogtatás.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -A levezetett játék már egy továbbfejlesztés volt, hiszen az An-tan-dó kiszámoló helyett verset gyakoroltunk vele. – Abban az esetben, ha testnevelés vagy táncórán alkalmazzuk bemelegítésként, babzsákot is tudunk továbbadni ugyanezzel a módszerrel.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Amennyiben a csoport gyakorlatlan még az ütemtartásban a vers/mondóka/dal lassításával vagy gyorsításával tudunk segíteni, hogy ráérezzenek a mérő lüktetésére.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon szeretik. Hónapokig újra és újra elő lehet venni, más-más dallal, kiszámolóval, mondókával. Nem unják meg! 😉
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Vancsura Johanna