JÁTÉKRA FEL!

István Zsoltné: Eltévedt Fáraó (Székfoglaló másképp )

  1. A játék neve, címe: Eltévedt Fáraó (Székfoglaló másképp )
  2. A játék pedagógiai célja: együttműködési készség fejlesztése, logikus gondolkodás fejlesztése, helyzetfelismerés fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívtam a gyereke figyelmét arra, hogy mozgás közben ügyeljenek a saját és társaik testi épségére, mivel a tanteremben kialakított játéktér nem túl nagy. A játék hevében nehogy a szék mellé üljenek.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Eggyel több szék mint ahányan játsszák a játékot
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A tanteremben a játékhoz szükséges tér kialakítása, székek elrendezése szétszórtan.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segítenek a padok elhúzásában, a székek elhelyezésében az utasításoknak megfelelően.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki foglaljon helyet egy széken! Amint látjátok, egy szék üresen maradt. Ma egy új játékot tanulunk meg, ahol az ellenfeletek egy „eltévedt Fáraó” lesz. Ezt a Fáraót felébresztették több ezer éves álmából, azóta itt bolyong. Ha sikerül megpihennie az üresen maradt széken akkor nem jut vissza a fekvőhelyére és további bolyongásra kényszerül. Az a feladatotok, hogy ezt megakadályozzátok. Az első két körben én leszek az eltévedt Fáraó, ha ügyesek lesztek közületek választom ki a következő Fáraót.
  17. A játék menete, játékszabályok: Tehát a ti feladatotok az, hogy megakadályozzátok, hogy leüljek az üres székre, méghozzá úgy, hogy valakinek közületek kell leülni, átülni rá. Értelemszerűen azt a széket fogja megcélozni a Fáraó ami a helycsere folytán üresen maradt. A Fáraó mozgását semmilyen módon nem akadályozhatjátok! Ügyeljetek arra, hogy egyszerre lehetőleg egy játékos mozogjon! Ha nem sikerült odaérned az üres székhez, mert játékostársad hamarabb ráült, nem ülhetsz vissza a helyedre, valakivel cserélned kell, ezért figyelnetek kell a Fáraó mozgása mellett a társaitok mozgását is!
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a Fáraó megpihenhet, azaz elfoglalja az üresen maradt széket. A játék újra játszása során a Fáraó valamelyik vállalkozó gyermek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az első kör után azt kérdeztem vajon miért sikerült nagyon hamar elfoglalnom a széket? -mert a szomszédos székről ültek az üres székre, nem figyeltek eléggé a gyerekek. Min lenne érdemes változtatni, hogy a következő játék során ne sikerüljön leülni a Fáraónak? -aki elfoglalja az üres széket minél távolabb legyen a fáraótól, hogy hosszabb utat kelljen visszafelé megtennie. Az újrajátszás után miért voltatok eredményesebbek? -mert megbeszéltük a stratégiát. Hogyan dolgoztátok ki a játék stratégiáját? -közösen, a legjobb ötletekből. Kinek az ötlete volt célravezető? -mindenkinek volt jó meglátása, ezekből alakítottuk ki. Mit gondoltok, mire volt jó ez a játék ? -meghallgattuk egymást, együtt beszéltük meg mit és hogyan fogunk csinálni, jól szórakoztunk, izgalmas volt. Megdicsérlek titeket, hiszen okosan, ügyesen hamar rájöttetek, hogy együtt kell működnötök.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mivel nagyon sokszor játszották a gyerekek egymás után a játékot, időkeretet adtam nekik, ameddig meg kellett akadályozniuk, hogy leüljön az aktuális Fáraó.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az első játék a próbajáték volt, ami nagyon hamar véget ért. Ekkor felhívtam a figyelmüket néhány hibára, amivel elősegítették, hogy hamar leüljek. Ez után időt kaptak, hogy összedugják a fejüket és kidolgozzák a saját stratégiájukat. Ezt a játékok között többször is megtehették.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon megtetszett a tanítványaimnak ez a játék. Kint az udvari játék során krétával köröket rajzoltak a bitumenre és ott is játszották teljes (22fő) létszámmal a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: István Zsoltné