JÁTÉKRA FEL!

Móró Kata: Ki van a kosárban? Ismerkedős, memória játék

  1. A játék neve, címe: Ki van a kosárban? Ismerkedős, memória játék
  2. A játék pedagógiai célja: A játékban részt vevő , első osztályt kezdő gyerekek, megtanulják egymás nevét és azt, hogy melyik oviból érkeztek hozzánk.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék során nincs szükség biztonsági intézkedésre.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: A játék során egy kosárkára lesz szükség.
  12. Technikai igény: A játék során semmiféle technikai kellékre nincs szükség.
  13. Az előkészítés feladatai: Olyan helyszín választandó, ahol biztonságban le tudnak egy körbe törökülésbe ülni a gyerekek. Ez lehet akár a tanterem játszósarka is, de az iskolaudvar füves területe is remek helyszín.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékban az egész napközis csoport részt vesz. A játékot azután játszottuk, miután már néhányan elmondták, hogy mi volt a legnagyobb élményük aznap délelőtt. Mivel most kezdték az iskolát, szinte mindenki szóhoz szeretett volna jutni, s én a nevükön szólítottam a jelentkező gyerekeket, ezzel megtörtént a nevek átismétlése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A körben ülve az élménybeszámolójukat meghallgatva , a neveket kicsit elismételgetve elmondom a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok a körben ülnek, én is a körben ülök köztük, én indítom bemutatkozásommal a játékot. A kosárka a kezemben, elmondom a nevemet, majd azt mondom : ezt beleteszem a kosárba. A kosarat átadom a tőlem jobbra ülő gyereknek, akinek először el kell mondania az én nevemet és azt, hogy honnan jöttem, majd beleteszi a kosárba az ő nevét is és azt, hogy melyik oviból érkezett közénk. Ezután ismét tovább adja a kosarat a tőle jobbra ülőnek, aki már kettőnk nevét mondja és azt, honnan jöttünk, majd beleteszi a kosárba a saját nevét és ovijának nevét. A játék egyre nehezedik, minél több nevet kell megjegyezniük, ezért úgy játszottuk, hogy aki elakadt, az segítséget kérhetett valakitől, akit meg tudott nevezni, egyetlen kikötésem volt, hogy nem lehetett volt ovis csoporttársa.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ért véget, amikor végigértünk a körön. Mivel célom az, hogy a gyerekek mihamarabb megismerjék egymást ezért , aki megakad semmiféle szankcióban nem részesül, mindössze segítséget kell kérnie egy társától. Az első héten minden nap játszottuk ezt a játékot, és érezhető volt magabiztosságuk növekedése, ahogyan megismerték egymás nevét. A szelíd játék elérte célját, mert még az ijedtebb, félősebb gyerekek sem sírtak, bátran segítséget kértek. Az ismerkedés, az együtt játszás volt a cél, következmények nélkül.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az együtt játszás, ismerkedés volt a cél, a nevek megtanulása a jutalom, hiszen egy közösséggé kell érnünk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ennek a memória játéknak még óvónőként rengeteg változatát játszottuk, pl.: állatokat, színeket tettünk a kosárba.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyeltem az érzékenyebb gyerekekre, nehogy elakadáskor megrettenjenek és elmenjen a kedvük a játéktól.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Móró Kata