JÁTÉKRA FEL!

Liptákné Rácz Judit: Törpök kockajátéka: Ki mentheti meg Törpillát?

  1. A játék neve, címe: Törpök kockajátéka: Ki mentheti meg Törpillát?
  2. A játék pedagógiai célja: Matematikai fejszámolás gyakorlása játék közben.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: –
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Asztalok, székek, toll, dobókocka, papír
  12. Technikai igény: Az asztal köré a székek helyezése.
  13. Az előkészítés feladatai: Az asztal köré annyi széket kell tenni, ahányan vannak a résztvevők. Az asztal közepére helyezem a tollat, kiosztom a lapokat. A kezdő játékos kezébe adom a dobókockát.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Matematika órán is el tudom képzelni bevezető, ráhangoló játéknak. Tanulás előtt, után, napköziben is lehet játszani.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Hókuszpók elfogta Törpillát és a várába hurcolta. Törpapa és a törpök összegyűltek, hogy kitalálják, hogyan szabadítsák ki társukat. Törpapa belenézett a varázsgömbjébe, s azt látta, hogy csak a legjobban számoló és legszerencsésebb törpnek szabad útnak indulnia. Így hát a törpök leültek játszani és egy kockajátékkal eldöntötték, hogy melyiküknek kedvez leginkább a szerencse és a szerencsések közül is ki a legjobb fejszámoló.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki kap egy lapot. A tollat az asztal közepére teszem. A dobókockát odaadom az első törpnek. A dobókockával dobni kell, aki 6-ost dob, elveszi a tollat és elkezdi kettesévek írni a számokat. A számokat vesszővel el kell választani egymástól. A többiek közben sorra dobnak a dobókockával. Akinek sikerül hatost dobni, az elveszi a tollat a másiktól és most ő kezdi írni a sorozatot. A többiek közben újra dobnak. Ha valakinek sikerül hatost dobni, akkor ő kezdheti írni a sorozatát a tollal.
  18. A játék lezárása: Ez így megy addig, amíg valakinek sikerül leírni a 100-as számot. Ő lesz a legjobban számoló, legszerencsésebb törp. Ő indulhat Törpilla kiszabadítására.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertes törp egy négylevelű lóherét kap, ami szerencsét hozhat a küldetésében.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Pl. Matematika tanulmányokhoz kapcsolódva lehet a 3-as, 4-es, 5-ös, … sorozat elemeit kérni a leírásnál. – Pl. Lehet két dobókockával dobni s csak akkor lehet a sorozatot kezdeni ill. folytatni, ha a dobott számok szorzata pl. 12. – Pl. Három dobókockával dobni s csak akkor lehet a sorozatot kezdeni ill. folytatni, ha a dobott számok összege nagy, mint pl. 15.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabály elmagyarázása. A játék menetének követése, estleges megakadás esetén segítségnyújtás.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/drive/folders/0B4t6Qw9XhxUZSHNsOS1XQXAtVGc?usp=sharing
  24. A Játékot lejegyezte: Liptákné Rácz Judit