JÁTÉKRA FEL!

Zsivicza Attila Mihályné: Cápa a vízben!

  1. A játék neve, címe: Cápa a vízben !
  2. A játék pedagógiai célja: A játék örömének átélése Figyelemkoncentráció , gyors reakcióképesség ,téri tájékozódó képesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játéktér akadálymentesítése
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: nagy szőnyeg
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Játékok, bútorok átrendezése, akadálymentesítés
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek felhajtani a két másik szőnyeget, elrakják a játékokat a játéktérről
  16. A játék megnyitása, nyitánya: / Átöltözöm csíkos pólóba/ Képzeljétek el , hogy ez a szőnyeg egy nagy hajó, a parketta a tenger és én vagyok a kapitány ! Aki szeretne a hajón utazni, szálljon be! Mondjuk el az ismert versikénket! Liccs-loccs ,liccs -loccs.. Megy a hajó a Dunán, lemaradt a kapitány, kiabál és trombitál, de a hajó meg nem áll!
  17. A játék menete, játékszabályok: A kapitány parancsot ad: Ugorjatok a vízbe és ússzatok, nincs veszély! Akkor mindenkinek le kell a szőnyegről menni és egymás után futva az úszást imitálva körbe szaladni a szőnyeg körül A kapitány nézi a távcsövet és ha cápa jön felkiált: CÁPA !!!! 1-2-3 számolásra mindenkinek gyorsan fel kell ugrania a hajóra .aki lemarad, azt a cápa elkapja. A játék fokozására egyre gyorsabban és váratlanul hangzik el a CÁPA kiáltás és a számolás is. " Becsapós is lehet", ha pl szőnyegen vannak, várva, hogy úszhatnak és akkor hangzik el a CÁPA kiáltás! Nincs fogó ! a gyerekek elképzelik, hogy tényleg jön a cápa. A játékot addig folytatjuk, amíg a gyerekek érdeklődése tart .
  18. A játék lezárása: Kikötünk a hajóval ,kiszállás!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ügyesek ,gyorsak voltatok ! Aki jól érezte magát, emelje magasra a karját!!!!!!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékvezető a cápa kiáltás helyett más hasonló hangzású, pl: bálna! láma! rája,málna stb! vagy bármilyen más szót kiált kakukk! vízibicikli! béka ! stb fokozott koncentrációt és figyelmet igényel, és csak a cápa ! kiáltásra szabad a hajóra felugrani. Nagyobbaknak 6-7 éveseknek: aki eltéveszti: 1. egy játékból kimarad ! / nem hagyhatja el a hajót/ 2. variáció: zálogot ad 3. játék végén . játékos feladatokkal lehet kiváltani a zálogot 4. variáció: CÁPA ! kiáltás után után színeket mondunk akin van olyan szín, annak kell felugrani a hajóra, a többiek maradnak a vízben : ,
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot szabadtérre is lehet tervezni, több résztvevővel, de szigorúan körülhatárolt területen.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Zsivicza Attila Mihályné