JÁTÉKRA FEL!

Selmeczki-Galambosi Éva: Ki tud többfélét vásárolni?

  1. A játék neve, címe: Ki tud többfélét vásárolni?
  2. A játék pedagógiai célja: Az előző órákon tanult angol szókincs begyakoroltatása (gyümölcsök és zöldségek nevei) – szókincs bővítése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 3 kártya (egyik üres, másikon egy alma, utolsón egy répa)
  12. Technikai igény: A játékhoz padra és székekre van szükség.
  13. Az előkészítés feladatai: Be kell rendezni a helyszínt. Két-három padot a rövidebb végüknél össze kell tolni, hogy majd a két csapat szemben egymással el tudjon helyezkedni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közösen berendezhetjük a termet, kicsit átismételhetjük a tanult szókincset.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt a csoportot két csapatra kell bontani, erre eset egy játékot is lehet alkalmazni, illetve megbeszéljük, hogy hány pontig fog tartani a játék.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék során a résztvevők két csapatot alkotnak. Egymással szemben ülnek egymás kezét fogva, hogy a másik csapat játékosai ne lássák a kezüket. A játékvezető kezében 3 azonos méretű kártya van. Az egyik egy üres lap, a másikon egy gyümölcs, a harmadikon egy zöldség van. A cél, hogy a csapatok minél több zöldséget és gyümölcsöt vásároljanak. Ezt a következőképpen érhetik el. A játékvezető mindkét csapatból a hozzá legközelebb ülő részvevőnek a három közül felmutat egy kártyát úgy, hogy a csapat többi tagja ezt ne lássa. – Ha a gyümölcs képét látják, akkor mindenkinek sorban egyszer meg kell szorítani a tőle jobbra ülő játékos kezét. Az utolsó játékosnak pedig mondani kell egy gyümölcsnek a nevét angolul. – Ha a zöldség képét látja, akkor mindenki a sorban kétszer szorítja meg a tőle jobbra ülő játékos kezét. Az utolsó játékosnak mondani kell egy zöldség nevét angolul. – Ha az üres kártya képét látja, nem kell megszorítani a társa kezét, ha mégis megteszi a mínusz pontot jelent. A játék során csak az a csapat kaphat pontot, aki gyorsabb volt, és a kártyának megfelelő szó nevét mondta ki. A vesztes csapatban mindig egy székkel arrébb ülnek a játékosok.
  18. A játék lezárása: Ha a játék elején megbeszélt pontot az egyik csapat eléri, az a csapat nyeri a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Amennyiben a verseny során sok gyümölcs, illetve zöldség neve hangzik el, egy nagy dicséret illeti akár mindkét csapatot, hiszen a cél itt a szókincsfejlesztés. A játék végén megköszönöm a részvételt, és megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék során a játékvezető nemcsak 3, hanem több kártyát is alkalmaz, amin gyümölcsök és zöldségek képe található. – A játék más témában is játszható: megszámlálható/ megszámlálhatatlan főnevek; főnév/melléknév stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek figyelni kell, hogy a kézszorítások megfelelőek legyenek, senki ne indítsa előbb a sort.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Selmeczki-Galambosi Éva