JÁTÉKRA FEL!

Gyalogné Veres Katalin: Gombolyagdobálós

 

  • A játék neve, címe: Gombolyagdobálós
  • A játék pedagógiai célja: Egyszerű ügyességfejlesztő játék, amely kiváló kiindulópontja lehet a csoporton belüli kapcsolatok struktúrájáról szóló beszélgetésnek.egyfajta összefoglaló, közösségerősítő szerepe van.
  • A játék jellege: Kommunikációs
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: A tanteremben ne legyen a gyerekek közvetlen háta mögött semmi (szék, asztal , szekrény, stb) aminek nekieshet vagy beverheti a fejét.
  • Résztvevők száma: -8
  • Résztvevők életkora: 10+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: Egy nagy gombolyag fonál
  • Technikai igény: Nincs technikai igény
  • Az előkészítés feladatai: Előkészület, a hely kialakítása, ha vannak bútorok, azok eltologatása.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Amennyiben a játéknak külső szemlélői is vannak, a következő játékba ők is bevonhatók
  • A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabályok ismertetése, illetve egymás tulajdonságainak kinyilvánítása a közösség számára
  • A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek, egymástól olyan távolságra, hogy még könnyen tudják dobni és elkapni a gombolyagokat. A játékvezető kezdi. Valamennyit leteker a gombolyagból, megfogja a végét és odadobja a csoport bármelyik tagjának.miközben a nevét mondja, és konkrétan megfogalmazza, hogy mit szeret a másikban, mi benne olyan jó, amit ő is megtapasztalt. A következő játékos sem engedi el a fonálnak azt a pontját, ami hozzá elérve legombolyodott. A fogadó ugyanígy tesz, csak valaki mással, amikor átdobja a fonalat a kiszemelt társnak. Addig folyik a játék, amíg mindenki legalább egyszer megkapta a gombolyagot (de lehet még utána is folytatni, ha akarják). A végén egy háló feszül a kör közepén a játékosok között. Mikor már mindenki kapott labdát, akkor álljunk meg egy kicsit: így mindenki össze van kötve mindenkivel, ami az együvé tartozásunkat is megerősíti és kifejezi.
  • A játék lezárása: A játék tanulságainak összefoglalása, közösségépítő erejének kidomborítása. A helyszín közös erővel való visszarendezése.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az értékelés szempontja lehet, hogy ki milyen szépen és udvariasan fogalmazta meg mondanivalóját a másikról. Ez esetben a jutalmazás szóbeli dicséret lehet.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék, ha úgy akarjuk itt még nem ér véget. ugyanis folytathatjuk úgy, hogy visszabontjuk a "pókhálót" , amikor is elmondhatjuk mik azok a tulajdonságok, amiket esetlegesen nem annyira szeretünk a másikban.
  • A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető feladata , hogy a játék menete alatt a parlamentális szabályok működjenek, esetleges konfliktusok elkerülése végett.
  • Egyéb/megjegyzés: A játékot időkihagyással esetlegesen többször is megismételve, megfigyelhető e a közösséget építő szerepe.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/drive/folders/1IKTOF2sD9pbXgNsKxRY36oxQ5e3e1yaZ
  • A Játékot lejegyezte: Gyalogné Veres Katalin