JÁTÉKRA FEL!

Zeller Andrea: Betűcápa

  1. A játék neve, címe: Betűcápa
  2. A játék pedagógiai célja: Betű ismeret, hang felismerés, hangok kiemelése, szavak hangokra bontása, nagymozgás fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívjuk a figyelmet, hogy egymásra vigyázzanak a fogónál.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kréta vagy egy bot, mellyel felrajzoljuk a pályát.
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A pálya felrajzolása, ha nem sportpályán történik a játék. Általában a sportpályán van olyan felfestés, ahol lehet játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékot az "ÁBÉCÉDÉ "című dal eléneklésével kezdjük, ráhangolódásként.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két (amilyen hosszú helyet foglalnak el a gyerekek lazán egymásmellé állva olyan hosszú a vonal) vízszintes vonal közé kell állni a betűcápáknak, akiket mondókával kiszámolunk. A gyerekek felsorakoznak vonalba a vízszintes vonal előtt, a szín cápák mondanak egy betűt és meghatározzák, hogy mire vonatkozik a betű. Pl: Az kelhet át a tengeren , akinek a vezeték nevében van „k” betű. Akinek van, átsétál a túloldalra. Akinek nincs, annak át kell szöknie a tengeren. A cápák „éhesen” lesik a „halakat” és arra kell törekedniük, hogy elkapják őket (halakat). Ha valakit elkapnak a két vonal között (tenger), annak be kell állni a cápák közé. Így egyre nehezebb átkelni a tengeren és egyre kevesebben maradnak a parton. Addig játsszuk, amíg győztest nem tudunk hirdetni.
  18. A játék lezárása: Győztest hirdetünk. Általában légyszámtól függ, hogy hány játékos számnál határozzuk meg a nyerteseket. 6 főnél 1 játékost hirdetünk ki győztesnek, 15 főnél, 3 játékost hirdethetünk győztesnek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönjük egymásnak, hogy együtt játszhattunk. A győztes gyümölcsöt kap.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet szótagokkal is játszani. Akinek a neve 1.2.3. stb. szótagból áll. Vagy akár felváltva a betűkkel az egyes átkeléseknél.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai biztonságára! A szabályok betartására.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékról készültek fotók, de a telefonom vízbe esett, nem tudtam előhozni a képeket. Fotókat jövőhéten tudok küldeni, ha újra játsszuk ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Zeller Andrea