JÁTÉKRA FEL!

Erdei Judit Éva: Mocorogj!

  1. A játék neve, címe: Mocorogj!
  2. A játék pedagógiai célja: Gátlásoldás, közérzetjavítás, kapcsolaterősítés, figyelemfejlesztés mozgásos játékkal.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Biztonságos mozgásforma választása a résztvevők által.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nincs szükség kellékre a játék során.
  12. Technikai igény: Nincs szükség technikai kellékre a játékhoz.
  13. Az előkészítés feladatai: A terem előkészítése a játékhoz.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt esetleg a résztvevők készíthetnek maguknak névtáblát.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ha a résztvevők nem ismerik egymást, a játék előtt mutatkozzanak be. A játékvezető ismertesse a szabályt.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok és a játékvezető körben állnak. A játékvezető mutat egy tetszőleges mozdulatot, a tőle jobbra álló játékos megismétli azt, és hozzátesz egy másikat. A következő játékos megismétli az előző mozdulatokat, és hozzáteszi a sajátját és továbbadja. Ez folytatódik, míg a mozdulatsor visszaér a játékvezetőhöz. A mozdulatsor megismételhető, hogy mindenki biztonságosan ismerje társai mozdulatait. Amikor a mozdulatsor újra a játékvezetőnél van, az egyik játékos nevét mondja, és mindenkinek egyszerre azt a mozgást kell végeznie, amit a megnevezett játékos mutatott be a játék elején. • Aki téveszt, az kiesik a játékból. • A megnevezett játékos mond egy újabb nevet, és most az ő mozdulatát kell mindenkinek csinálnia. • A kiesett játékosok nevét is lehet mondani, a mozdulatsorok elvégzése érdekében.
  18. A játék lezárása: A tévesztő játékosok kiesnek a játékból. A játéknak akkor van vége, ha már csak egy résztvevő marad játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése. Élmények, tapasztalatok megbeszélése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: –
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok fokozatos ismertetése, próbajáték. Ha már jól megy a játék, akkor érdemes a neveket gyorsabban mondani, hogy a résztvevőknek ne legyen ideje gondolkodni. A játékvezető figyel a zökkenőmentes játékra!
  22. Egyéb/megjegyzés: Tanítványaim szeretik ezt a játékot játszani, mert jó hangulatot teremt, érdekes mozdulatok kitalálására van lehetőség.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Erdei Judit Éva