- A játék neve, címe: Nyomozd ki, mi a közös!
- A játék pedagógiai célja: Figyelem ,együttműködés fejlesztése
- A játék jellege: Együttműködési
- A baleseti kockázat szintje: Alacsony
- Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükséges.
- Résztvevők száma: -8
- Résztvevők életkora: 7+
- Játékidő: 1-5 perc
- Helyszín: A játék bárhol játszható
- Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
- Kellékigény: Homokóra
- Technikai igény: Székek,de nem feltétlenül szükséges.
- Az előkészítés feladatai: Székeket félkörbe rakni.
- Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
- A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kötetlen beszélgetés arról, kinek milyen jellegzetes mozdulata, szokása…stb van , amivel tisztában van. A beidegződés szó jelentésének megbeszélése a kicsiknél, mivel koruk miatt ezt szükségesnek tartom.
- A játék megnyitása, nyitánya: Játékos légzőgyakorlat ,ami a figyelem előtérbe helyezését hivatott megkönnyíteni.
- A játék menete, játékszabályok: A gyerekek félkörben ülnek, én a körív egyik végéről irányítom a játékot. -Most egy olyan játékot fogunk játszani, amelynek a fókuszában egy közösen kitalált beidegződés szerepel. -Kérek egy önként vállalkozót, aki nyomozó lesz! Pár percre majd ki kell menned a teremből. Ha visszajöttél, kérdéseket kell feltenned a csoport tagjainak. Miközben ők válaszolnak légy nagyon figyelmes! Lesz bennük valami közös. Nyomozd ki mi lehet az! -Most egyezzünk meg egy közös mozdulatban , szóban, mimikában ( láb keresztezése, száj biggyesztése, aha szó használata..)!Ügyesen rejtsétek el ezt a beidegződést a válaszaitokban! (A bejövő játékos a félkör közepére áll és kérdéseket tesz fel a többieknek ,akiknek kötelező a válaszban alkalmazni a megbeszélt mozdulatot, szót, mimikát. A feladat kitalálni,kinyomozni mi a megbeszélt beidegződés. A homokórát akkor indítjuk el, amikor a kiküldött játékos felteszi az első kérdést.)
- A játék lezárása: Két módon is végződhet a játék: A játéknak akkor van vége, ha mindenki volt már a nyomozó szerepében. A játéknak akkor van vége, ha sikerült megválasztanunk a főnyomozót,aki az a gyermek lesz, aki a leghamarabb kitalálta a közös jelet.
- Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséretet adok minden kisgyereknek aki sikeres volt. Bátorítom, motiválom azokat, akiknek nem volt sikerélményük. Beszélgetünk arról, ki hogyan érezte magát.
- Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet nehezíteni a játékon azzal, hogy megszabjuk a beszélgetés témáját. Milyen témán belül lehet kérdéseket feltenni a család tagjainak. Lehetséges, hogy nem mindenki akar nyomozni. Ebben az esetben nem sorban megyünk, hanem önkéntes alapon .
- A játékvezető speciális feladatai: Felhívom a gyerekek figyelmét arra, hogy előbb egyértelműbb mozdulatokat , majd később árnyaltabb, finomabb jeleket beszéljenek meg. Folyamatosan motiválom őket.
- Egyéb/megjegyzés: Kedves Szabolcs! Már játszottam ezt a játékot a gyerekekkel,akik nagyon élvezték a nyomozósdit. Akkor nem készítettem fotót. Ebben a rendkívüli helyzetben csak a családommal tudom dokumentálni a játék kivitelezését. A fotót a megadott e-mail címre küldöm.
- A foglalkozásról készült fotó/videó:
- A Játékot lejegyezte: Szerediné Nagy Gellai Márta