JÁTÉKRA FEL!

Kelemen Zita: Rabló-Pandúr

 

  • A játék neve, címe: Rabló-Pandúr
  • A játék pedagógiai célja: A gyerekek felfrissítése, jó hangulat teremtése.
  • A játék jellege: Energetizáló
  • A baleseti kockázat szintje: Közepes
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a gyerekek figyelmét, hogy helyváltoztatásnál figyeljenek egymásra.
  • Résztvevők száma: 15-20
  • Résztvevők életkora: 10+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  • Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  • Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  • Technikai igény: Semmilyen technikai kellékre nincs szükség a játék során.
  • Az előkészítés feladatai: Ellenőrizni a területet, nincs-e valami balesetveszélyes dolog a földön, amiben felbukhatnak, beüthetik magukat.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egy rövid mese, történet felolvasása, ráhangolás a játék témájára.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Játékszabály ismertetése.
  • A játék menete, játékszabályok: A játékosok egy nagy körben állnak, párokat alkotnak. Egymással szembe fordulva házat formáznak a karjukkal. Két gyerek pár nélkül marad, az egyik lesz a pandúr, a másik a rabló. A rabló feladata elmenekülni a pandúr elől. A tolvaj úgy kaphat menedéket, ha "beáll" egy házba. Akivel szembe beáll, azzal közösen alkot házat, a háttal állónak kell ezután menekülnie a pandúr elől. A pandúr feladata elkapni a rablót, ha sikerül szerepet cserélnek és belőle lesz a rabló.
  • A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha mindenki kellőképp megmozgatta magát, és legalább egyszer volt valamelyik szerepben. Általában jól kifáradnak játék végére és nagyon jó hangulat kerekedik.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok dicséretet kapnak, megbeszéljük hogy érezték magukat, milyen tapasztalatot szereztek. Természetesen a mozgást egészségükre kívánom.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kerettörténet változtatása, nehezítés a feladaton(pl.: csak szökdelve mozoghatnak).
  • A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni a résztvevők fizikai állapotára, testi épségükre.
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Kelemen Zita