JÁTÉKRA FEL!

Fodor Judit: Csillagváros polgármestert választ

 

  • A játék neve, címe: Csillagváros polgármestert választ
  • A játék pedagógiai célja: Az oktató, nevelő munka során a közös, játékos tevékenységek segítik az együttműködési képesség fejlődését. A tanév kezdetén ez a játék az egymásra hangolódást segítheti.
  • A játék jellege: Energetizáló
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: A kieső játékosok kicsit eltávolodnak a játéktértől, az esetleges baleseteket elkerülendő.
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 14+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: közepes méretű labda
  • Technikai igény: Különleges igénye nincs
  • Az előkészítés feladatai: A játék megtervezése, résztvevők jelentkeztetése
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megbeszéljük kinn, vagy benn szeretnének játszani.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Kedves Csillagváros lakók! Ma egy fontos dolog miatt találkoztunk. A jelenlévők mindegyike remek elektronikai szakember, de most meg kell találnunk a legügyesebbet, aki polgármestere lesz ennek a közösségnek.
  • A játék menete, játékszabályok: A körön kívülről irányítom a játékot. Körben állnak a résztvevők, egymástól kényelmes távolságban. A kezdő játékos kezében van a labda.Megnevezi egy társát, majd kimond egy betűt. A labdát a megnevezett társnak dobja. Ha a betű szerepel az ELEKTRONIKA szóban, az akinek a labdát dobják,felemeli az egyik lábát, ha nem szerepel, nem emeli fel, közben elkapja a labdát.  Ha sikerül a feladat végrehajtása, játékban marad. Ő dobja a labdát egy másik társnak, akinek kimondja először a nevét majd a választott betűt.  Ha hibázik, a játékban nem vesz részt a továbbiakban, csupán megfigyelőként, a körön kívülről.
  • A játék lezárása: Aki a végéig játékban marad, polgármester lesz.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm az részvételt, megkérdezem, tetszett-e nekik a játék. Megtudakolom, van-e ötletük, hogyan lehetne másképpen játszani.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:  Más szó, a csapattagok közös érdeklődésének megfelelően.  A kieső játékos a körben marad, de nem vesz részt a játékban. Ezáltal a többi játékosnak még több figyelemre van szüksége. Ha vki, már játékban nem lévő társnak dobja a labdát, maga is kiszáll a játékból.
  • A játékvezető speciális feladatai: Figyeli, hogy a játékot jól hajtják-e végre a játékosok. Ha a labda messzire gurulna, repülne, másik labdát ad, hogy a játék folytatódhasson.
  • Egyéb/megjegyzés: Jól érezték magukat játék közben a résztvevők.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/drive/folders/1nlQ6YfpngAIvgnjNmch8up6PwFdvdjms?usp=sharing
  • A Játékot lejegyezte: Fodor Judit