JÁTÉKRA FEL!

Balla Enikő: Szurkolós Kő-papír-olló

 

  • A játék neve, címe: Szurkolós Kő-papír-olló
  • A játék pedagógiai célja: Osztálykiránduláson csapatépítő, vidám játék. Egy olyan osztályban, ahol a napi iskolai interakciót sokszor bántó és durva megnyilvánulások jellemzik, hogyan lehet a másik sikerét elfogadni és együtt örülni vele.
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: A helyigény biztosítása, elegendő helyet találni egy osztálynyi gyermek számára.
  • Résztvevők száma: 15-20
  • Résztvevők életkora: 10+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény: nincs
  • Technikai igény: nincs
  • Az előkészítés feladatai: Osztályfőnöki óra: a csapatfeladatok megbeszélése (ebben a konkrét esetben: a tanösvény 7 állomásán a tanösvény tábláinak megfigyelése megadott szempontok alapján; a szempontok ismertetése; a feladatlap bemutatása)
  • Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: nem szükséges
  • A játék megnyitása, nyitánya: Erdei túránkhoz csapatvezetőket keresünk. A csapatvezetők feladata lesz a csapatukba tartozó gyerekeknek kiosztani az osztályfőnöki órán megbeszéltek alapján a megfigyelendő területeket. A csapatfőnök határozza meg, hogy ki milyen szempontok alapján végez megfigyelést (növény-állat-felszíni formák). Ehhez el kell dönteni, hogy kiket támogatunk a csapatkapitányi tisztségben.
  • A játék menete, játékszabályok: Mindenki keres egy párt, akivel lejátszik egy kő-papír-olló játékot. A vesztes fél, a győztes szurkolójává válik és a következő körben hangosan buzdítja a pártfogoltját. Végül csak egy maradhat. Három fordulót játszunk, a 3 nyertes lesz a tanösvényen a csapatvezető.
  • A játék lezárása: A csapatvezetők kiemelése, a csapatok beosztása.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A túránk végén a csapattagok értékelték a közös munkát és a vezető teljesítményét is. Tanári értékelés: a kitöltött feladatlapok ellenőrzése
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármilyen helyzetben használható csoportalakításhoz.
  • A játékvezető speciális feladatai: A hangzavar miatt előfordult, hogy nem sikerült egyszerre nyitni a kő-papír-ollót a játékosoknak. Ilyenkor lehetőséget adni egy megismételt fordulóra.
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Balla Enikő