JÁTÉKRA FEL!

Tokárné Gödri Melinda: Ügyes kifli (a mellettem lévő hely üres játék továbbgondolt változata

 

  • A játék neve, címe: Ügyes kifli (a mellettem lévő hely üres játék továbbgondolt változata
  • A játék pedagógiai célja: A résztvevő kiscsoportos (beszoktatós) óvodások játékosan megismerkedjenek egymás nevével, jelével.
  • A játék jellege: Ismerkedős
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Helyváltoztatáskor figyeljenek arra, hogy ne lökjék meg egymást.
  • Résztvevők száma: 21-30
  • Résztvevők életkora: -5
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény: Nincs szükség kellékre, de kicsiknél használhatunk egy koszorút (aki éppen kihívja a társát, az viseli) addig, amíg elsajátítják a játékot.
  • Technikai igény: Nincs szükség technikai kellékre.
  • Az előkészítés feladatai: A szőnyegről elpakoltatok a játék előtt, ott kényelmesen elférünk.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt a kiscsoportosok kiszínezhetik a jelüket és utána lelaminálva a nyakukba tudják akasztani, ezzel segítve a jelek gyakorlását, gyorsabb választását a játék közben.
  • A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt eljátsszuk a nagyon kedvelt: Halló, Meli néni vagyok, és hívom azt a kisgyereket, akinek a jele alma! Halló, én vagyok az Dani!
  • A játék menete, játékszabályok: Körben állunk, kiszámolóval kiszámoljuk, hogy ki kezdi a játékot. Az első játékos ezt mondja és közben mutatja az ujjával: A mellettem lévő hely üres, ha rááll az alma (mond egy jelet), ő lesz az ügyes! Mindig a jobb oldalunkra mutatunk, arra halad a kör. A kört kicsit kinyitva kezdjük el, így biztosítjuk a helyet, hogy mindenki, akit választanak beférjen. A következő, aki választ az alma. Addig játsszuk, amíg mindenki sorra nem kerül.
  • A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor minden kisgyermek sorra került.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén mindig megdicsérem őket, hogy nagyon ügyesen választottatok, hangosan beszéltetek, hagytatok helyet a játék közben mindenkinek. Játék végén a legtöbbször ezt a visszajelzést kapom tőlük: Ez volt a legjobb napom!
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Amikor ezt a játékot már jól elsajátították, akkor megkérem őket (nehezítésként), hogy a fiúk lányokat, a lányok meg fiúkat válasszanak csak.
  • A játékvezető speciális feladatai: A játékot először mindig lassan játsszuk. Én az éppen választó játékos háta mögött állva segítek neki elsajátítani a játékot. Később ez már pörgős működik, elég a szememmel megerősíteni őket.
  • Egyéb/megjegyzés: Eddigi tapasztalataim alapján, ez egy nagyon kedvelt játék.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Tokárné Gödri Melinda