JÁTÉKRA FEL!

Rajkainé Földi Adrienn: A sárkány ellen

 

  • A játék neve, címe: A sárkány ellen
  • A játék pedagógiai célja: : A résztvevők figyelemének, koncentrációjának, emlékezetének fejlesztése, gyakorlása
  • A játék jellege: Egyéb
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: : Felhívom a figyelmüket, hogy egymástól megfelelő távolságban álljanak.
  • Résztvevők száma: -8
  • Résztvevők életkora: 5+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során
  • Technikai igény: nincs
  • Az előkészítés feladatai: Úgy kell elrendezni a helyszínt, hogy körbe kényelmesen elférjenek és biztonsággal tudjanak mozogni a játékosok
  • Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek elpakolni az útban lévő tárgyakat.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Itt már mindenki ismeri a másikat, így csak a játékszabályokat és a kerettörténetet kell elmondani a játékosoknak.
  • A játék menete, játékszabályok: Kerettörténet: A játékosok a hercegek és hercegnők és van egy sárkány, akit elvarázsoltak. Ő próbára teszi a játékosokat az utasításaival, és ha valaki ezt nem jól csinálja, eltéveszti, akkor ő változik sárkánnyá, a sárkány meg megszabadul a varázslattól és visszaáll a hercegek és hercegnők közé. Ha azt mondja a sárkány, hogy : – kard: suhogtatni kell a két kezükkel egy kardot – béka: le kell guggolni – varázslat: pörögni kell egyet – korona: fejükön mutatni kell egy koronát a kezükkel A játékosok körben állnak, a sárkány a körben. Először a játékvezető a sárkány és párszor elgyakorolják, hogy melyik utasításra mit kell csinálni. Ezek után ha valamelyik játékos téveszt, helyet cserél a körben lévővel és ő mondja az utasításokat.
  • A játék lezárása: 2-3 percig játsszuk gyors egymásutánban, mert aztán lankad a figyelem. Itt nem esik ki senki, átvezetem őket egy másik játékba.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem őket, megköszönöm, hogy részt vettek ma játékban.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha ez a négyféle utasítás már nagyon jól megy, be lehet vezetni még szavakat, mozdulatokat, gyorsítani is lehet a tempón. Vagy csukott szemmel kell végrehajtani a mozdulatokat, hogy ne lássák a többiek mozdulatait.
  • A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat érthetően ismertetni, bemutatni kell, gyakorolni az éles játék elött. Ha már jól megy, fokozni kell a tempót.
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: https://youtu.be/6nK7Jk4noSY
  • A Játékot lejegyezte: Rajkainé Földi Adrienn