- A játék neve, címe: A sárkány ellen
- A játék pedagógiai célja: : A résztvevők figyelemének, koncentrációjának, emlékezetének fejlesztése, gyakorlása
- A játék jellege: Egyéb
- A baleseti kockázat szintje: Alacsony
- Szükséges biztonsági intézkedések: : Felhívom a figyelmüket, hogy egymástól megfelelő távolságban álljanak.
- Résztvevők száma: -8
- Résztvevők életkora: 5+
- Játékidő: 1-5 perc
- Helyszín: A játék bárhol játszható
- Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
- Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során
- Technikai igény: nincs
- Az előkészítés feladatai: Úgy kell elrendezni a helyszínt, hogy körbe kényelmesen elférjenek és biztonsággal tudjanak mozogni a játékosok
- Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
- A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek elpakolni az útban lévő tárgyakat.
- A játék megnyitása, nyitánya: Itt már mindenki ismeri a másikat, így csak a játékszabályokat és a kerettörténetet kell elmondani a játékosoknak.
- A játék menete, játékszabályok: Kerettörténet: A játékosok a hercegek és hercegnők és van egy sárkány, akit elvarázsoltak. Ő próbára teszi a játékosokat az utasításaival, és ha valaki ezt nem jól csinálja, eltéveszti, akkor ő változik sárkánnyá, a sárkány meg megszabadul a varázslattól és visszaáll a hercegek és hercegnők közé. Ha azt mondja a sárkány, hogy : – kard: suhogtatni kell a két kezükkel egy kardot – béka: le kell guggolni – varázslat: pörögni kell egyet – korona: fejükön mutatni kell egy koronát a kezükkel A játékosok körben állnak, a sárkány a körben. Először a játékvezető a sárkány és párszor elgyakorolják, hogy melyik utasításra mit kell csinálni. Ezek után ha valamelyik játékos téveszt, helyet cserél a körben lévővel és ő mondja az utasításokat.
- A játék lezárása: 2-3 percig játsszuk gyors egymásutánban, mert aztán lankad a figyelem. Itt nem esik ki senki, átvezetem őket egy másik játékba.
- Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem őket, megköszönöm, hogy részt vettek ma játékban.
- Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha ez a négyféle utasítás már nagyon jól megy, be lehet vezetni még szavakat, mozdulatokat, gyorsítani is lehet a tempón. Vagy csukott szemmel kell végrehajtani a mozdulatokat, hogy ne lássák a többiek mozdulatait.
- A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat érthetően ismertetni, bemutatni kell, gyakorolni az éles játék elött. Ha már jól megy, fokozni kell a tempót.
- Egyéb/megjegyzés:
- A foglalkozásról készült fotó/videó: https://youtu.be/
6nK7Jk4noSY - A Játékot lejegyezte: Rajkainé Földi Adrienn