- A játék neve, címe: Fekete bárány
- A játék pedagógiai célja: Koncentráció fejlesztése Színek gyakorlása Ügyesség, gyorsaság fejlesztése
- A játék jellege: Egyéb
- A baleseti kockázat szintje: Alacsony
- Szükséges biztonsági intézkedések: Játékok elrakása
- Résztvevők száma: 15-20
- Résztvevők életkora: 5+
- Játékidő: 5-10 perc
- Helyszín: A játék bárhol játszható
- Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
- Kellékigény: Különböző színű marokzsákok
- Technikai igény: Nincs
- Az előkészítés feladatai: Hely kialakítása Zsákok előkészítése, kiosztása
- Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
- A résztvevők bevonásának lehetőségei: Játékra hívogató: Ki játszik ilyet?
- A játék megnyitása, nyitánya: Köralakítás, szabályok ismertetése, felelevenítése
- A játék menete, játékszabályok: Minden gyerek válazst 1-1 marokzsákot, majd köralakban állva kézről kézre adják a zsákokat.Közben egy ismert mondókát mondanak.A mondóka végénél megállnak. Akinél a jelzett szín, pl. fekete található, az a szomszédjával kicseréli a zsákot és a kör közepére ül. A játék kezdődik előlről. Addig érdemes játszani, amíg a külső körben legalább 3-an állnak. A kör közepén ülők ellenőrizhetik a szabályok betartását.
- A játék lezárása: Célbadobás a zsákokkal a tárolódobozba.
- Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győzteseket megtapsoljuk.
- Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezebb formája, ha a fekete bárány nem a kör közepére ül, hanem a fekete zsákkal a többiek körül fut. A mondóka végén valaki mögé áll. Zsákot cserélnek és beáll a helyére.A játék kezdődik előlről. További variáció, ha nem fekete zsákkal, hanem pl. pirossal játszuk. Piros zsák több is van, így csak akkor cserélhet, ha az övé más színű.Ugyanolyan szín esetén marad a régi fekete bárány.
- A játékvezető speciális feladatai: Mondóka kiválasztása
- Egyéb/megjegyzés: Fotók e-mailben küldve
- A foglalkozásról készült fotó/videó:
- A Játékot lejegyezte: Juhászné Kléner Ágnes