JÁTÉKRA FEL!

Lajos Gáborné Gyöngyi: Lovag, sárkány, királylány

  1. A játék neve, címe: Lovag, sárkány, királylány
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés fejlesztése, felfrissítés, szórakozás
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Nem kellett sok előkészítés, elmentünk a játszótérre, fotóst kellett választani, illetve motiválni őket a játékra, ami nem volt nehéz.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ki játszik ilyet?
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Keretmese: Volt egyszer egy király, akinek a lányát elrabolta a sárkány. Ám a daliás herceg megmentette a királylányt, aki elrabolta a szívét. Máig is élnek,ha meg nem haltak. Játsszuk el!
  17. A játék menete, játékszabályok: Először párokban. Megmutatom, hogy csinál a sárkány: széttárjuk a karunkat függőleges irányban, mintha a sárkány a száját tárná ki. A herceg: előre lép támadóállásba, kivonja a kardját, és előre szúr. Királylány: végig simítja a haját. A sárkány elrabolja a királylányt, a herceg leszúrja a sárkányt, a királylány elrabolja a herceg szívét. Párok szemben állnak, számolnak:1, 2, 3-ra mutatják a 3 mozdulat közül valamelyiket. 5 perc Majd két sorba állnak, a párok szemben. A sorok (csapatok) megbeszélik mit fognak mutatni. A győztes csapat áthív egy gyereket a másik csapatból. 5 perc
  18. A játék lezárása: Az a csapat nyer, ahol többen vannak a játékidő végére. Meghatározom az időt: ( 5 perc)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Folyamatosan figyeltem a szabályok betartását, értékelés: megtapsolták a győzteseket a nézők, mivel közben kiderült, hogy akik nem játszottak, figyeltek, másnap ők is játszani akartak. Megkérdeztem, ki hogy érezte magát a játék közben, tetszett nekik a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kutya, cica, egér Más keretmese: Bodri, Lukrécia és Cincogi nem kedveli egymást, ha Bodri találkozik Lukréciával, Bodri ugat,helyben fut, Lukrécia fúj, és kezével karmol a levegőben, Bodri nyer. Ha Lukrécia meglátja Cincogit, Lukrécia fúj, Cincogi cincog, Lukri nyer. Ha Bodri találkozik Cincogival, Bodri nyer. Először párokban,(5 perc) majd ezt is két csoportban lehet játszani.(5 perc) A vesztes csapatból egy játékosnak át kell állni a másik csapatba. Az a csapat nyer, ahol a játékidő végére többen vannak.(5 perc)
  21. A játékvezető speciális feladatai: nincs
  22. Egyéb/megjegyzés: Balesetveszélyre vigyázni, nehogy nagyon beleéljék magukat a játékba, és megmarják a másik gyerek arcát.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lajos Gáborné Gyöngyi