JÁTÉKRA FEL!

Gubacsiné Ámon Márta: Kövesd a labdát! az eredeti játék címe. Az én változatom szerint Forró krumpli.

 

  • A játék neve, címe: Kövesd a labdát! az eredeti játék címe. Az én változatom szerint Forró krumpli.
  • A játék pedagógiai célja: Együttműködés, koncentráció fejlesztése, hangulatteremtés.
  • A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Ha osztályteremben játszuk le, akkor a padokat, székeket oldalra, megfelelő távolságban helyezzük el.
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 10+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: 4-5 db szivacslabda
  • Technikai igény: Nincs.
  • Az előkészítés feladatai: Kellékek előkészítése. Padok, székek félretolása.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segítenek a teremrendezésben.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Motiváció: " A mai órán egy pörgős, izgalmas játékot fogunk kipróbálni. Az a címe, hogy Forró krumpli. A kislabdák, amiket hoztam, forró krumplik, most vettem ki őket a sütőből! Próbáljatok meg minél hamarabb megszabadulni tőlük, mert különben megégeti a kezeteket!"
  • A játék menete, játékszabályok: Nagyobb kört alakítunk. Egy kislabdát dobálunk egymásnak úgy, hogy mindenkihez egyszer eljusson a labda. Az utolsó visszadobja a játékvezetőnek. Mindenkinek meg kell jegyeznie, kinek dobta és kitől kapta a labdát. Ezután emlékeztetőül még egyszer végigdobjuk a labdát, vajon emlékszik-e mindenki, kitől kapta és kinek kell tovább dobnia a labdát. A játék lényege most következik: a játékvezető szép lassan egyre több labdát indít el, így egyszerre több labda is lesz a levegőben. Vigyázni kell, lehetőleg ne essen le egyetlen labda sem. Fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy szomszédnak nem dobunk, lehetőleg valamelyik szemben álló társunknak dobjuk. A játékot 3-4 labda bevonásával, fokozatosan játsszuk.
  • A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha minden labda visszaér a játékvezetőhöz. Zárás: "Nagyon ügyesek voltatok, remélem senkinek nem égette meg a kezét a krumpli!"
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nekem az lesz a pozitív visszajelzés, ha a gyerekek máskor is kérik, szeretnék újra ezt a játékot eljátszani. Valamint látom rajtuk, hogy jól érezték magukat játék közben.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Körben állunk. Szemkontaktus felvétele után odaadom a labdát annak, aki fogadja, majd futok én is a labda után. Mire odaérek, addigra a társam is eldobja valakinek, aki a szemével jelezte, hogy fogadja a labdát. Ő is elfut a labda után, én tehát az ő megüresedett helyére érkezem. Ha már értik a játék lényegét, akkor további 3-4 labdát indítok el.
  • A játékvezető speciális feladatai:
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Gubacsiné Ámon Márta