JÁTÉKRA FEL!

Nagy Péter Ferencné: Csipeszfogó

  1. A játék neve, címe: Csipeszfogó
  2. A játék pedagógiai célja: Téri tájékozódó kép fejl.,mozgásérzékelés,reakcióképesség,finommotorika fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét,hogy futás közben figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Csipesz (játékosok számától függően 4db csipesz/játékos),szalag (ahányan játszák annyi darab)
  12. Technikai igény: Csipesz,szalag
  13. Az előkészítés feladatai: A csipesz és a szalagok kiosztása. Játéktér meghatározása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Tanulók kioszthatják a 4 db csipeszt/fő és az 1db szalagot/fő
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 2 gyerek mutatja be a játékot.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden játékos a vállán keresztirányban szalagot visel, melyre 4 db csipesz kerül.A csipeszeket úgy kell elhelyezni, hogy a szalag hátsó részén legyenek.Miután felkerültek a csipeszek,megmutatjuk a játékterületet. Ezután elhelyezkednek a gyerekek egymástól minél távolabb.Sípszóra indul a fogó, melynek célja, hogy 20 másodperc alatt minél több csipeszt gyűjtsenek a társaiktól.Amit összegyűjtenek(csipeszt),azt előre,a mellkasukhoz csiptetik a szalagra. 5×20 másodpercet játszanak.A körök végén az összegyűjtött és a megmaradt csipeszek mind hátra kerülnek és indul az újabb kör.
  18. A játék lezárása: Az 5. kör végén mindenki megszámolja hány csipeszt gyűjtött.A legtöbb csipeszt összegyűjtő lesz a győztes.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A csoport munkájának értékelése,szabályok betartásáról,sportszerűségről. A győztes jutalma, hogy az óra végén ő vezetheti az osztály tanulóit az öltözőbe.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1.Csak a domináns kézzel gyűjtheti a csipeszt a másik kezével csak a szalagot foghatja. 2..Csak a domináns kézzel gyűjtheti a csipeszt a másik kezét a pólója alá teszi. 3.A domináns kezével fogja a szalagot és csak a másik kezével gyűjtheti a csipeszt.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Tudatosítani a tanulókban, hogy a közös játék öröme és a mozgás a fontos, ezért ne csaljanak a csipeszek megszerzésénél.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy Péter Ferencné