JÁTÉKRA FEL!

Kovács-Besze Tímea: Egérfuttató

 

  • A játék neve, címe: Egérfuttató
  • A játék pedagógiai célja: Csoportalakító játék
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Csak ülő vagy térdelő helyzetben lehet lenni.
  • Résztvevők száma: -8
  • Résztvevők életkora: 10+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: Egy asztal, ahol legalább négy személy elfér.
  • Technikai igény: Asztal, szék (nem muszáj) telefon a felvételhez.
  • Az előkészítés feladatai: Az asztal üres legyen és kényelmesen elférjenek a résztvevők körülötte.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Asztal előkészítés, székek elrakása, ha nincs rá szükség vagy plusz székek helyezése az asztal köré.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki elhelyezkedik az asztal köré, majd a játék címének ismertetése. A következő játékkal szeretnélek Benneteket megismertetni, melynek a neve Egérfuttató.
  • A játék menete, játékszabályok: A következőre lesz szükség. Mindenki helyezkedjen el az asztal körül. Képzeljétek el, hogy egy kisegér van az asztalon, akit egy kicsit megfuttatunk. Ehhez nem lesz másra szükség, mint a kezetekre. Mindenki tegye fel az asztalra mindkét kezét, tenyérrel lefelé. Az egymás mellett ülők keresztezzék is a kezüket. (Tehát az asztalon a kezek sorrendje: én bal kezem, bal szomszéd jobb keze, jobb szomszéd bal keze, én jobb kezem.) Egyikünk kezdésképpen a jobb kezével ráüt az asztalra és elindítja a képzeletbeli kisegeret. Ezután a tőle jobbra lévő kéznek kell ütni, és így tovább. Ha valaki egyet üt továbbhalad a kisegér, ha kettőt, akkor megfordul az irány. Aki elrontja (nem üt, vagy akkor üt amikor nem kellene) leveszi a hibázó kezét az asztalról. Győztes az akinek mindkét keze legtovább az asztalon marad vagy egy kézzel is legyőzi a társait.
  • A játék lezárása: Győztest hirdetni valamint érdeklődni, hogy tetszett-e a játék.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megtapsolni a győztest. Kiértékelni a játékot. Mennyire tetszett, mit lehet esetleg változtatni rajta. Mi az ami nem tetszett?
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Esetleg fele-fele arányban lehetnek fiúk és lányok a résztvevők. Így lehetne egy fiú lány párbajt játszani.
  • A játékvezető speciális feladatai: Elmagyarázni a résztvevőknek a játékot, a korosztályuknak megfelelően. Felkelteni a figyelmüket a kerettörténettel. Jó hangulatot teremteni. Mindenkit akit lehet bevonni a játékba. Dicsérni, ösztönözni a játékosokat. Tagja lenni a csapatnak, ha úgy is le tudom vezetni a játékot.
  • Egyéb/megjegyzés: A játékban segítségemre volt a nagyobbik lányom, anyukám, apukám és a a férjem aki a felvételt készítette.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Kovács-Besze Tímea