JÁTÉKRA FEL!

Jankó Andrea: Olvasóverseny

 

  • A játék neve, címe: Olvasóverseny
  • A játék pedagógiai célja: Az olvasás játékos tanítása, gyakoroltatása
  • A játék jellege: Egyéb
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő nagyságú hely biztosítása
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 5+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: Olvasólapok, 7 db, 28 db memóriakártya
  • Technikai igény:
  • Az előkészítés feladatai: A memóriakártyákat előre a földre kell fektetni fejjel lefelé. A gyerekek választhatnak maguknak párt. Irányítottan kell, gyengébb olvasó mellé egy jobb olvasót kell rakni.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Lerakhatják a gyerekek is a kártyákat a földre, de ügyelni kell, hogy ne lássák, hogy mi van ráírva.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Párok kialakítása, szabály elmagyarázása, olvasólapok kiosztása.
  • A játék menete, játékszabályok: Olvasás tanítása, első osztály, négy betű tanulása után. A gyerekek körben ülnek párokban. Minden pár előtt van egy nagy olvasólap.Minden olvasólapon három szó van, de mások, vagy más sorrendben vannak. Húznak a földről 1 kártyát, hangosan felolvassák. Ha a kis kártyán lévő három szó egyezik az olvasólapjukon lévővel, akkor rárakják. ha nem, akkor lefordítva vissza kell tenni a földre.Így megy a kör sorban haladnak. Ha valaki rossz kártyát tesz a lapjára, az a pár a következő körből kimarad. Az a győztes, akinek először lesz meg a négy kártya az olvasólapon.
  • A játék lezárása: Az eredmény kihirdetése, ki hányadik lett. Annyira tetszett a gyerekeknek, hogy nem csak az első három helyezettig mentünk, hanem végig, amíg mindenki megtalálta a lapját. A sorrendet jegyeztük.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győzteseket megtapsoltuk. Maga a győzelem volt a jutalom. Tanítói értékeléskor különösen kiemeltem az olvasást, hogy milyen szépen olvastak, mennyit fejlődtek.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ahogy halad a betűtanulás, egyre több, nehezebb szót lehet felírni. Később már lehet egyénileg játszani, nem kell párokban. Először mindenképpen párban csinálom, mert az olvasásban eleinte nem mindenki bátor még.
  • A játékvezető speciális feladatai: A játék kellékeinek előkészítése, nyomtatás, darabolás, laminálás. A játék során különösen ügyelni kell arra, hogy a hangos olvasás ne maradjon el, mert a gyerekek játék hevében csak ránéznek, és már rakják is le. Mivel a játék célja az olvasás tanítása, fejlesztése, ezért nagyon fontos, hogy ez a rész ne maradjon ki. Ha már úgy érezzük, hogy könnyen megy, lehet az új betűkkel, hosszabb szavakkal, később új mondatokkal új játékot készíteni. Matematikában bontásoknál is kiválóan alkalmazható. Környezetismereten pl az évszakok és a hónapok tanításánál is lehet használni. Ezt a játékot szinte minden tantárgyhoz tudjuk használni.Csak a fantázia szab határt.
  • Egyéb/megjegyzés: A képeket az e -mail címre küldöm,mert szülői engedélyre van szükségem hozzá, és még nem érkezett meg mind.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Jankó Andrea,