JÁTÉKRA FEL!

Siró Enikő: Stone-paper-scissors (Kő-papír-olló angolórán)

 

  • A játék neve, címe: Stone-paper-scissors (Kő-papír-olló angolórán)
  • A játék pedagógiai célja: nyelvtanulási kedv, motiváció fenntartása, a játékosok egymásra való odafigyelésére buzdítás
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések:
  • Résztvevők száma: 15-20
  • Résztvevők életkora: 10+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: Szemléltetésnek az előkészítéskor kő, papír, olló.
  • Technikai igény:
  • Az előkészítés feladatai: Szavak (kő, papír, olló) és az indokláshoz szükséges nyelvi formulák megtanítása angolul, esetleg szókártyára írva.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Eszközök vagy kártyák elő/elkészítése.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki válasszon egy párt magának, lehetőleg olyan gyereket, akivel a héten nem beszélgetett.
  • A játék menete, játékszabályok: A gyerekek párokban egyszerre mondják a Stone-paper-scissors szavakat, majd következő ütemre kezükkel mutatják valamelyiket. A nyertesnek meg kell angolul indokolni, miért ő nyerte a fordulót. (Olló elvágja a papírt, a papír befedi a követ, a kő kicsorbítja az ollót)
  • A játék lezárása: 20 kör után mindenki megszámolja hány győzelme volt és felírja (lapra vagy táblára).
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése, szóbeli-írásbeli jutalmazás, a felszabadult játék öröme.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az újabb párokkal szabadidőben is játszható és a nyelvi elemek gyakorolhatók a tanulás tudatosulása nélkül.
  • A játékvezető speciális feladatai: A nyelvhelyesség figyelemmel kísérése, hibák jegyzetelése és a javítása, a csoportdinamika és páralkotás figyelemmel kísérése.
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Siró Enikő