- A játék neve, címe: Stone-paper-scissors (Kő-papír-olló angolórán)
- A játék pedagógiai célja: nyelvtanulási kedv, motiváció fenntartása, a játékosok egymásra való odafigyelésére buzdítás
- A játék jellege: Együttműködési
- A baleseti kockázat szintje: Alacsony
- Szükséges biztonsági intézkedések: –
- Résztvevők száma: 15-20
- Résztvevők életkora: 10+
- Játékidő: 5-10 perc
- Helyszín: A játék bárhol játszható
- Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
- Kellékigény: Szemléltetésnek az előkészítéskor kő, papír, olló.
- Technikai igény: –
- Az előkészítés feladatai: Szavak (kő, papír, olló) és az indokláshoz szükséges nyelvi formulák megtanítása angolul, esetleg szókártyára írva.
- Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
- A résztvevők bevonásának lehetőségei: Eszközök vagy kártyák elő/elkészítése.
- A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki válasszon egy párt magának, lehetőleg olyan gyereket, akivel a héten nem beszélgetett.
- A játék menete, játékszabályok: A gyerekek párokban egyszerre mondják a Stone-paper-scissors szavakat, majd következő ütemre kezükkel mutatják valamelyiket. A nyertesnek meg kell angolul indokolni, miért ő nyerte a fordulót. (Olló elvágja a papírt, a papír befedi a követ, a kő kicsorbítja az ollót)
- A játék lezárása: 20 kör után mindenki megszámolja hány győzelme volt és felírja (lapra vagy táblára).
- Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése, szóbeli-írásbeli jutalmazás, a felszabadult játék öröme.
- Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az újabb párokkal szabadidőben is játszható és a nyelvi elemek gyakorolhatók a tanulás tudatosulása nélkül.
- A játékvezető speciális feladatai: A nyelvhelyesség figyelemmel kísérése, hibák jegyzetelése és a javítása, a csoportdinamika és páralkotás figyelemmel kísérése.
- Egyéb/megjegyzés: –
- A foglalkozásról készült fotó/videó:
- A Játékot lejegyezte: Siró Enikő