JÁTÉKRA FEL!

Martonné Milkin Atanaszov Enikő: Szabadulás a labdától / Szabadulás a tüzes golyótól

  1. A játék neve, címe: Szabadulás a labdától / Szabadulás a tüzes golyótól
  2. A játék pedagógiai célja: : Összedolgozás, csapatszellem, egymásra figyelés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelemfelhívás: Tilos a lökdösödés, egymás kezéből a labdát nem üthetik, „ téphetik” ki. A zsámolyon állót 2-3 méteren belül nem közelíthetik meg.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: labda, zsámolyok, mezek, kréta , a továbbfejlesztett változathoz papírgyűjtő kosár.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A zsámoly körüli 2-3 méter átmérőjű kör megrajzolása, zsámolyok elhelyezése, labda kikészítése, csapatalakítás, mezek kiosztása a csapatok megkülönböztetésére.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Gyerekek megbízása az eszközök elhelyezésére, mezek kiosztására
  16. A játék megnyitása, nyitánya: (Előtte lehet kidobót játszani bemelegítésként.) A játék nevének ismertetése, kerettörténet elmondása- lásd a továbbfejlesztésnél.
  17. A játék menete, játékszabályok: Elhelyezünk a játéktér végébe egy-egy zsámolyt. A hely nagyságától függően 2-3 méter átmérőjű kört rajzolunk köré. Ezen belül sem a védőnek, sem pedig a támadónak nem lehet bemenni. A zsámolyok tetején egy–egy kapitány helyezkedik el. „A” csapat kapitánya a „ B” csapat térfelén van és fordítva. A cél, hogy a labdát a saját kapitányuk kezébe jutassák. Ha ő kiejti a labdát, vagy labdafogás közben leesik a zsámolyról, a gól érvénytelen. A kapitány a labda megfogása után mindig az ellenfél játékosának a kezébe köteles kidobni a labdát. Játékszabályok: 1. A kézilabdázás játékszabályait alkalmazzuk.(lépés-, idő-, fogás-, labdavezetés szabály, kezdődobás, bedobás…) 2. Szabálytalanság esetén szabaddobást ítéljünk, amit a szabálytalanság helyéről kell végrehajtani. (lépéshiba, fogás-, labdavezetési hiba, védőszabálytalanság…) 3. A kapitánynak dobó játékos ellen elkövetett szabálytalanság esetén büntetődobást ítéljünk, abban az esetben, ha a dobás sikertelen lett. 4. Akkor érvényes a „gól”, ha a csapatkapitány a zsámolyon állva fogja meg a labdát, nem ejti azt ki, nem esik le közben a zsámolyról.
  18. A játék lezárása: Eredményhirdetés, megbeszélés, elpakolás.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszélés: Mire lehetett volna még jobban odafigyelni? „Önzőség” helytelenítése , összejátszás fontosságának kihangsúlyozása, védekezés mikéntje, szabályok betartásának fontossága. A győztes csapat megdicsérése, visszavágó lehetőségének megemlítése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kerettörténet kisebbeknél: Pl: A két csapat nevet ad magának. Pl.: Brisszília, Albertória királyság. Ők a két királyság lovagjai, védői. Háború dúl a két ország között. A labda az ellenfél támadása során dobott tüzes golyó, amit minél gyorsabban kell a zsámolyon álló királynak/ királynőnek eljuttatni, aki semlegesíti a kezében tartott varázsszert tartalmazó üst ( papírgyűjtő kosár) segítségével. Változat: A labdával a kézben tilos lépni, csak dobni szabad.
  21. A játékvezető speciális feladatai: :A zsámoly körüli kör megrajzolása, játék irányítása, helyes helyezkedés.
  22. Egyéb/megjegyzés: Tetszett nekik a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://1drv.ms/f/s!AksOCXru_5o7hA_h9qzuL_XS9w-U
  24. A Játékot lejegyezte: Martonné Milkin Atanaszov Enikő