JÁTÉKRA FEL!

Fehérné Szakály Veronika: Zsipp-zsupp

  • A játék neve, címe: Zsipp-zsupp
  • A játék pedagógiai célja: Egymás nevének gyakorlása, testséma fejlesztése(oldaliság), térben való tájékozódás
  • A játék jellege: Ismerkedős
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Székek megfelelő távolságra helyezése, a helycserés mozgás végett
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 5+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: Székek, karszalag
  • Technikai igény:
  • Az előkészítés feladatai: székek körbetétele, karszalagok kiosztása
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Gyerekek hoznak magukkal egy széket, segíthetnek körberakni azokat. Karszalagok elhelyezése a jobb csuklón.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Egy olyan játékot hoztam ma Nektek, amelyben ügyesnek és okosnak is kell lennetek egyszerre. Én leszek a mindent elfelejtő Varázsló és Nektek kell majd segítenetek.! Tudnotok kell egymás nevét és meg kell mondanotok amilyen gyorsan csak tudjátok. Tudnotok kell melyik a jobb és a bal kezetek, ezért adok egy kis segítséget azzal, hogy a jobb kezetekre rákötök egy szalagot. Fontos az is, ha sokat gondolkodtok, akkor elkezd "melegedni" a széketek és megpörköli a popótokat!
  • A játék menete, játékszabályok: Válasszatok magatoknak egy széket és üljetek rá! Nézzétek meg a mellettetek ülőt, mindkét oldalatokon.!Ha esetleg nem tudjátok a nevét akkor kérdezzétek meg Tőle! Először én fogok beállni a kör közepére, én leszek a feledékeny Varázsló, aki mindent nagyon hamar elfelejt.. Valakire rá fogok mutatni közületek és amikor azt mondom, hogy ZSIPP, akkor a rámutatottnak rögtön meg kell mondania a JOBB oldali szomszédjának a nevét. (Ugye a jobb kezeden van a karszalag, ami segítséget ad.) Ha azt mondom valakire, hogy ZSUPP, akkor a BAL oldali szomszédjának a nevét kell megmondania. ZSIPP-ZSUPP-nál mindenki helyet cserél valakivel. Ha valaki nem tudja a társa nevét, vagy eltéveszti, akkor Ő lesz a feledékeny Varázsló, és beáll a kör közepére. Értettétek a szabályt? Akkor játszunk egy próbajátékot, aztán mehet élesbe a játék.
  • A játék lezárása: Nézzük meg ki volt olyan ügyes, hogy tudta mindig a társa nevét!!!!! Tapsoljuk meg Őket! A varázslóknak is nehéz dolguk volt, mert varázsolni sem egyszerű, úgyhogy nekik is jár az elismerő taps!!!
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nos , akkor Zalántól indulva mindenki mondja a tőle jobbra ülő társa nevét! Ha jól mondod, elviheted a széket a helyére! Ügyesek voltatok!!!!
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Továbbfejlesztett változat, ha nem csak a gyermek nevét , hanem a jelét is meg kell mondania. Vagy , ha nem csak a keresztnevét, hanem a vezetéknevét is mondania kell.
  • A játékvezető speciális feladatai: Pl. Jól alkalmazzák a gyerekek a jobb és bal oldalt.
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Fehérné Szakály Veronika