JÁTÉKRA FEL!

Drégelyi Eszter: Nyúlfogó

 

  • A játék neve, címe: Nyúlfogó
  • A játék pedagógiai célja: Testnevelés óra keretében játékos mozgás, koncentráció, mozgáskoordináció, számolás fejlesztése.
  • A játék jellege: Energetizáló
  • A baleseti kockázat szintje: Közepes
  • Szükséges biztonsági intézkedések: csúszásmentesítés
  • Résztvevők száma: 15-20
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  • Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  • Kellékigény: Pólóból készített nyuszi, kréta.
  • Technikai igény:
  • Az előkészítés feladatai: A játéktér ellenőrzése, hogy ne legyen csúszós, túl meleg/napos. Nyúl és kréta előkészítése.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mozgásos játékot játszunk, előtte kis bemelegítést végzünk.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a gyerekeknek, hogy nyúlfogót játszunk. Ők a farkasok, falkában vadásznak a nyúlra (egy kitömött, füles pólóra). Aki, hamarabb elkapja a nyuszit, az a győztes. Az lesz a legerősebb farkas, aki a legtöbbször győztes. Ő farkasüvöltéssel jelezheti a játék végén a győzelmét.
  • A játék menete, játékszabályok: Kézfogással kört alkotunk. Krétával kört rajzolok a résztvevők cipője előtt, a kör közepén a nyúlnak egy keresztet (ha aszfalton játszunk). Minden játékos kap egy számot 1 és 5 között. Sorban adom a számokat, 20 főnél négyszer kezdem újra. Így négy 1-es, négy 2-es, négy 3-as, négy 4-es és négy 5-ös számú gyerek játszik. Ezzel kialakulnak a falkák. Én, a játék vezetője, a körön kívül helyezkedek, a játékosok a körvonal mögött (kézfogás nélkül). Egy szám bemondásával indítom az adott falkát, hogy kapják el a kör közepén ülő nyulat. Aki hamarabb fogja meg, azé a pont. Ha már valaki megfogta, a másik nem veheti el tőle, mert a falkatagok nem harcolnak egymással. Ha mégis, a nyúl elszalad és egyik sem kap pontot. Mindenki számolja magában, hány nyulat fogott, vagyis hány pontja van. Aki a legtöbb pontot szerzi a játék végére, az a győztes.
  • A játék lezárása: A győztes vagy győztesek farkasüvöltésével zárul a játék. Akiknek nem sikerült egy nyulat sem fogni, azoknak szerencsésebb vadászatot kívánok legközelebbre.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdeztem a gyerekektől, kinek tetszett a játék. Megkértem őket, mondják el, mi tetszett és mi nem a játékban. Megbeszéltük, legközelebb hogy változtassunk rajta, hogy jobb legyen.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék nehezítése az volt, hogy könnyű összeadást vagy kivonást mondtam, az eredmény volt a falka indító száma. A számok helyett a falkák állatnevet is kaphatnak ( Bundi, Tappancs, Mancs, stb.)
  • A játékvezető speciális feladatai: A balesetveszély elkerülése érdekében,figyelmeztetem a gyerekeket, hogy figyeljenek egymásra, amikor egyszerre érkeznek a nyúlhoz. Időben fékezzék le magukat, ne vetődjenek a nyúlra.
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Drégelyi Eszter