JÁTÉKRA FEL!

Meggyesi Józsefné: Piros-kék Páros-páratlan

  • A játék neve, címe: Piros-kék Páros-páratlan
  • A játék pedagógiai célja: Ráhangolódás a tanórára.Tananyag elmélyítése.Együttműködési készség fejlesztése.
  • A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a figyelmet arra,hogy a teremben nem futunk,vigyázunk,hogy ne menjünk neki egymásnak,illetve a padoknak.
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: Számkártyák. Feliratok a piros-kék sarokba./páros-páratlan,28,72,35,46,19,54,45,/
  • Technikai igény: Piros-kék sarok kialakításához adva volt a piros kanapé, a kéket egy függöny segítségével oldottam meg.De kötélből is lehet kialakítani két kört,rákötött piros-kék szalaggal, vagy színes krétával is rajzolhatjuk a köröket.
  • Az előkészítés feladatai: Számkártyák,feliratok elkészítése. Piros-kék sarok kialakítása.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  • A játék megnyitása, nyitánya: Játszani fogunk! Üljön mindenki jobbra kifordulva a székén! / Akár körbe is állhatnak/
  • A játék menete, játékszabályok: Számkártyákat fogtok húzni. Lefele kell tartanod,tehát nem nézheted meg ,addig, amíg azt nem mondom,hogy MOST. Ha elhangzik a MOST, felállsz,megnézed a számodat,és elindulsz vele a játszósarokba. Elfoglalod a helyedet a megfelelő színű ülésen. Persze ehhez el kell olvasni a rajtuk lévő feliratokat.Igyekezz minél gyorsabban a jó helyre ülni,és kifele fordítani a számod,hogy a többiek ellenőrizni tudják,jó helyen vagy-e!Ha esetleg valaki hibázott,javítjuk. Vele pedig tisztázzuk a páros-páratlan fogalmát./páros,ami 0,2, 4, 6,8-ra végződik/ Ezután felrakjuk a számokat egyenként a táblára,közben mindenkinek kell mondani a saját számáról 2-3 jellemzőt. /hány jegyű, számjegyek összege,különbsége,számszomszédok, bontás tízesek és egyesek összegére/ Ezután egy önként jelentkező gyerek rakja növekvő sorba a számokat! Újrahúzás után megkérem a gyerekeket,hogy minél gyorsabban álljanak be csökkenő sorba! Végül pedig azt kérem,hogy próbáljanak párba állni úgy,hogy a két számuk összege kerek szám legyen!
  • A játék lezárása: Köszönöm a játékot,kérem a számkártyákat,és mindenki foglalja el a helyét!
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérlek bennetek!Örülök,hogy fegyelmezetten és jó hangulatban zajlott a játék. Kérlek bennetek,hogy emeljétek olyan magasra a kezeteket 3-ra,amennyire jól éreztétek magatok a játék alatt. Aki rosszul érezte magát,az lógassa lefele, aki közepesen az emelje fel vízszintesig,aki pedig jól,az nyújtsa magasra! Köszönöm! Ígérem nagyon sokat fogunk játszani ebben a tanévben!
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt a játékot szinte minden órán lehet játszani. Matekon pl.5-tel oszthatók,2-vel oszthatók, Nyelvtanon mondatfajtákkal,szófajokkal, Környezeten:ősz-nyár, erdő-mező, rovar-emlős…stb
  • A játékvezető speciális feladatai:
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Meggyesi Józsefné