JÁTÉKRA FEL!

Rofricsné Császár-Biró Gyöngyi

„Űrutazás Pedagógiai célom: szótagolva olvasás előkészítése hangoztatással. Egy kék csillagos függönnyel dekorálom a csoportszobát és magam pedig robotnak öltözve érkezem. Játékvezetőként robotosan, szótagolva kommunikálok a gyerekekkel. Szer-vusz-tok gye-re-kek! Én egy tit-kos boly-gó-ról ér-kez-tem, a ne-vem Na-nu Na-nu. Kül-de-té-sem cél-ja, hogy a Föld ne-vü boly-gó gyer-me-ke-it űr-u-ta-zás-ra vi-gyem. Egy já-ték-kal dönt-jük el, hogy kik jö-het-nek ve-lem. A-ki sze-ret-ne jön-ni, az fog-lal-jon he-lyet a kör-ben. Kár-tyá-kat fo-gok ki-osz-ta-ni, a-min kü-lön-bö-ző boly-gók ké-pe-i van-nak. Egy kár-tyán nem boly-gó lesz, ha-nem egy ro-bot ké-pe. A-ki a ro-bot ké-pét húz-za, az lesz a ka-csi-tó. Tit-kos fe-la-da-ta a kö-vet-ke-ző: a-ki-re rá-ka-csint az ki-e-sik a já-ték-ból. A töb-bi-ek-nek na-gyon kell fi-gyel-ni, mert, ha sej-té-sük van ar-ról, hogy ki a ka-csin-tó, azt kéz-fen-tar-tás-sal kell je-lez-ni-e. A-mi-kor há-rom je-lent-ke-ző lesz, ak-kor egy-szer-re kell rá-mu-tat-ni-uk a ka-csin-tó-ra. Ha mind a hár-man egy szer-re mu-tat-nak rá, ak-kor ki-e-sik a já-ték-ból, ha más-ra mu-tat-nak rá egy-szer-re, ak-kor ő e-sik ki. Ha hár-man nem u-gyan ar-ra mu-tat-nak, ak-kor mind a há-rom mu-ta-tó ki-e-sik. Ak-kor nyer a ka-csin-tó, ha ve-le e-gyütt hár-man ma-rad-nak, ha le-fü-le-lik, ak-kor a töb-bi u-ta-zik.”

Rofricsné Császár-Biró Gyöngyi
Célcsoport: 5-9 év