JÁTÉKRA FEL!

Németh Gabriella: Manókereső

  • A játék neve, címe: Manókereső
  • A játék pedagógiai célja: az osztályfőnöki óra jó hangulatának megteremtése, térbeli orientáció fejlesztése hang után. koncentrációs készség fejlesztése
  • A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  • A baleseti kockázat szintje: Közepes
  • Szükséges biztonsági intézkedések: A padok, székek fal mellé állítása, a játéktérben semmi sem legyen a földön
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 10+
  • Játékidő: 15+
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  • Kellékigény: cintányér, sál
  • Technikai igény:
  • Az előkészítés feladatai: padok, székek fal mellé állítása, eszközök beszerzése
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: segítség a teremrendezésben, a játék után is
  • A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet:Most a Szurokfejkete Erdőbe indulunk manóvadászatra. A vadász semmit sem fog látni (bekötjük a szemét). Az erdő szélén áll, várja, hogy megkereshesse a manót. A manó mini cintányérral jelzi, hol van. Elindul a manóvadász a hang irányába. A többiek az első cintányérütés hallatán fává válnak, mozdulatlanul, némán állnak. A keresés addig tart, míg a szeleburdi manót meg nem találja a vadász. Utána a vadász is, a manó is választhat maga helyett valakit. Addig játszunk, míg mindenki kipróbálja, milyen manónak, és milyen vadásznak lenni. Az elsőket kiszámolóval jelöljük ki. 2 kiszámoló
  • A játék menete, játékszabályok: Két gyereket választunk kiszámolóval, az egyiknek bekötöm sállal a szemét és csak a hallására hagyatkozva kell megkeresnie a teremben cintányérral jelző társát, a manót.. A másik gyerek lesz majd, aki megszólaltatja a cintányért. A „vadász” a terem egyik sarkában helyezkedik el háttal, bekötött szemmel. A többi gyerek nagyon halkan szétszóródik a teremben, a „manó” egy általa kiválasztott helyen megáll. Ha kezdődik a játék, már senkinek sem szabad mozognia! Amikor kész a „terep” megszólaltatjuk a cintányért, s a bekötött szemű játékos a hang alapján próbálja megkeresni cintányért ütő társát.
  • A játék lezárása: A kerettörténet befejezése: Az ügyes vadászok minden manót elfogtak az erdőben. Nagyon ügyesek voltatok!
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: megkérdeztem, hogy érezték magukat, és mivel lehetne élvezetsebbé tenni a játékot: 1. A fák nem hangoskodhatnak 2 nem akadályozhatják a játékost
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: szabadtéren, esetleg két vadász versenyez, ki kapja el hamarabb a manót
  • A játékvezető speciális feladatai: tereprendezés, eszközök beszerzése, ügyelni a biztonságra
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: https://plus.google.com/u/0/photos/117380439890771407296/album/6329483482519104001/6329483484377040178?authkey=CPjgncLIt82epgE
  • A Játékot lejegyezte: Németh Gabriella