JÁTÉKRA FEL!

Mirkné Nick Anikó: Szorzóbongó

  • A játék neve, címe: Szorzóbongó
  • A játék pedagógiai célja: Szorzótábla gyakorlása. Figyelem, koncentráció fejlesztése. Reakcióidő fejlesztése. Becsületes játék.
  • A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a gyerekek figyelmét arra, hogy mikor bongót kiabálnak és kiállnak a padból, figyeljenek a mellettük lévő gyerekre is, mert egyszerre lehet több tanulónak bongója.
  • Résztvevők száma: 21-30
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény: százastábla, olló, ragasztó, matematika füzet, színes ceruzák
  • Technikai igény: iskolapad
  • Az előkészítés feladatai: Elkészíteni és kivágni a százastáblát. Beragasztani a füzetbe.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nagyobb gyerekek segíthetnek a szorzótábla kivágásában, ragasztásban.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Ráhangolódás: Számkirály játék szorzótáblával.
  • A játék menete, játékszabályok: A gyerekek a padban ülnek, előttük a füzet, beragasztva a bongótábla. (százastábla) Utasítás: Jelölj be kék x-szel (úgy, mint a lottószelvényen) a százastáblába 5 számot a hetes szorzótábla eredményeiből! (szorzatokat) Én összevissza fogom mondani a hetes szorzótáblát, ha neked be van jelölve x-szel az eredmény , akkor zölddel pipáld ki! Ha mind az 5 szám megvan, kiabálj, hogy "bongó" és állj fel! Mind a 10 műveletet elmondom, tehát a játék végére mindenkinek bongója kell, hogy legyen. Ha nem, akkor nem jó számokat jelölt vagy lemaradt játék közben.
  • A játék lezárása: Újra elmondom a műveleteket és közösen mondják a gyerekek az eredményeket. Ha valakinek még akkor sem volt bongója megbeszéljük mi lehet a hiba. -lemaradt játék közben – nem jó számot-számokat jelölt be
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A tanulók megdicsérése szóban, esetleg pirospont. Megkérdezni, tetszett-e a játék?
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha különböző színeket használunk a százastábla többször használható, Jelölhető benne különböző szorzat és megfigyeltethetők az összefüggések. Jól használható akkor is amikor tanulják a szorzótáblát (2.osztály) és gyakorlása egészen 4.osztály végéig. Játszhatjuk szakkörön csoportban vagy párokban is.
  • A játékvezető speciális feladatai: Érdemes játék előtt megbeszélni a gyerekekkel a szorzat kifejezést.
  • Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon szeretik játszani. Gyorsan megértik a szabályt és mindig izgalmas számukra kinek lesz hamarabb bongója, hiszen ez a játék nemcsak a tudásról szól, szerencse is kell hozzá. Attól függ a bongó, hogy én milyen sorrendet választok, illetve, hogy a tanulók milyen szorzatokat jelölnek.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Mirkné Nick Anikó