JÁTÉKRA FEL!

Széll Nóra: Angol angyali telefon

  • A játék neve, címe: Angol angyali telefon
  • A játék pedagógiai célja: hangulatteremtő, lazító, nyelvórán hallásértést gyakorló játék
  • A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelni kell arra, hogy a gyerekek közül, akinek nehezen megy a koncentráció, lehet, hogy nem szívesen vesz részt ebben a játékban.
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 10-15 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: felhő formájú névtáblák (a játékosok számának megfelelően), gyurmaragasztó, ceruzák
  • Technikai igény: szék (résztvevők számának megfelelően)
  • Az előkészítés feladatai: felhős névtáblák készítése, helyszín berendezése, hogy körben ülve játszhassunk
  • Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Elkészítjük a felhős névtáblákat: Ezeken a felhőkön ülnek telefonálás közben az angyalok -vagyis TI. A felhőkre írjuk az angyalok nevét . A főangyalainkat az angol könyvünk szereplőiről neveztük el, az alsóbbrendű angyalok az első négy angol számot kapták névnek. Fontos, hogy jól olvasható legyen, amit a kártyára írsz.(Otto, Polly, Jack, Daisy, one, two, three, four – 8 játékos esetén, ha többen játszanak, további számokat is lehet választani) A gyerekek segítenek a székek körbehelyezésénél, a névtáblákat a támlára ragasztjuk. (székek sorrendje: Otto, többi név, számok növekvő sorrendben). Leülünk.
  • A játék megnyitása, nyitánya: A következő módon fogunk “tárcsázni” az angyalok telefonján: 1. mindkét kezünkkel a térdeinkre csapunk. 2. tapsolunk, 3. bal kezünket ökölbe szorítva, a hüvelykujjunkkal a bal fülünk mellett hátramutatunk, 4. jobb kezünket ökölbe szorítva, a hüvelykujjunkkal a jobb fülünk mellett hátramutatunk. (lassan kipróbáljuk a ritmust, majd egyre gyorsítunk)
  • A játék menete, játékszabályok: Nagyon jól megy a tárcsázás. Amikor a bal kezed emeled, mindig a saját neved mondod, amikor a jobb kezedet, annak az angyalnak a nevét, akit hívsz. Próba A telefonhívást mindig Otto kezdi. A 3. ütemnél bemondja a saját nevét, a 4.-nél, akit hív. A hívott félnek a következő két ütem (térd+taps) után reagálnia kell (bal kéz=saját hívójel), (jobb kéz=hívnia kell valakit). Visszahívni (az előző játékost hívni) tilos. Ha valaki hibázik (ritmust vét, elfelejt bejelentkezni,…), feláll és az utolsó helyre ül, megkapva annak a széknek a hívójelét. Az eddigi utolsó játékos eggyel előbbre ül, feltöltjük a helyeket a hibázó székéig. A költöző játékosnak új hívójelet kell megjegyeznie. Próba
  • A játék lezárása: A játékot nem kiesésre játsszuk, így addig folytatható, ameddig a játékosok jó kedvvel játszanak, vagy amennyi idő rendelkezésre áll.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék dicsérettel zárul, megköszönöm a részvételt.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítés: szomszédot sem lehet visszahívni.
  • A játékvezető speciális feladatai: A játék szabályait fokozatosan , egyesével érdemes ismertetni, kipróbálni.
  • Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték a játékot. “Következő órán is játszunk ilyet?”
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Széll Nóra