JÁTÉKRA FEL!

Hanzóné Kurc Márta: Légycsapós matek

  • A játék neve, címe: „Légycsapós” matek
  • A játék pedagógiai célja: Óra eleji motivációs, bemelegítő, ráhangoló feladat a matematikai műveletek gyakorlására /jelen esetben a szorzást elevenítettük fel/
  • A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy a légycsapóval ne hadonásszanak feleslegesen,ne hogy balesetet okozzanak!!
  • Résztvevők száma: -8,8-14
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: 2db légycsapó és kb 20db legyecske kép, melyre számok vannak írva.
  • Technikai igény: Tábla is szükséges, amire a legyecskék feltehetők gyurmaragasztó segítségével.
  • Az előkészítés feladatai: A legyecske képeket sokszorosítani kell, majd lamináltam, szétdaraboltam és whiteboard filccel ráírtam olyan számokat, amelyek valamely szám többszörösei. / a számok így letörölhetők, változtathatók/
  • Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevő gyerekek előzetesen felrakják a legyecskéket a táblára./ előtte esetleg segíthetnek darabolni vagy a számokat ráírni, kitalálni milyen műveleteket szeretnének gyakorolni pl összeadás, kivonás, szorzás, osztás/
  • A játék megnyitása, nyitánya: Legyek támadtak meg bennünket!! A rajtuk lévő számokra csapva tudjuk őket „ártalmatlanítani”!! Az győz aki a legtöbb légytől megszabadít bennünket!!
  • A játék menete, játékszabályok: Két önként vállalkozó gyerek kezdi a játékot.Légycsapóval a kezükben állnak a tábla előtt, várják a feladatot, megbeszéljük, hogy milyen műveletet kell nekik kiszámolni. A játékvezető/ tanító/mondja a feladatokat,amelyik játékos először üt a helyes eredményre a légycsapóval az lesz a győztes. A vesztes leül a helyére. A győztes folytatja a játékot egy új játékossal.
  • A játék lezárása: A játék addig folytatódik.amíg mindenki sorra nem került. Aki a legtöbbször helyesen „csapott” az lesz a szuper győztes .
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes kaphat piros pontot, a többiek dicséretet, biztatást. Hogyan érezték magukat? /ma ezt abba sem akarták hagyni, holnap folytatnunk kell/
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet minden műveletet így gyakoroltatni! Csapatban vagy párokban is játszhatják!!
  • A játékvezető speciális feladatai: Letörölhető filctollal írjuk rá a számokat, így azonnal változtatható és újra játszható.
  • Egyéb/megjegyzés: Már első alkalommal nagyon megszerették a gyerekek, vidámak voltak, kérték,hogy holnap is játsszunk ilyet!! 🙂
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: https://mail.google.com/mail/#sent/157011081d83f02d
  • A Játékot lejegyezte: Hanzóné Kurc Márta