JÁTÉKRA FEL!

Kiss Józsefné: Lakatlan sziget

  1. A játék neve, címe: „ Lakatlan sziget”
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők megismerjék egymás nevét, ráhangolódjanak a tanítási órára, fejlődjön téri tájékozódásuk, figyelmük.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ügyeljenek arra, hogy amint elhangzik a „kalózok” kiáltás össze ne ütközzenek egymással a helycsere közben.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs szükség kellékre
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Amennyiben az udvaron tudunk játszani, nincs, a tanteremben az asztalokat kicsit el kell mozdítani, hogy nagyobb helyünk legyen.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Igény szerint a korábban elkészített névtáblák feltűzése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt átismételjük a neveket pl. névkör játékkal.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok (osztály tagjai) körben állnak, a játékvezető (kapitány) a kör közepén. A játékvezető rámutat az egyik tanulóra és a következőt kérdezi: – Mi a neved? (a kérdezett a becenevével válaszol). A következő körön – ez mintegy ismétlés volt – a játékvezető valamelyik irányt jelöli meg. – Jobb v. bal (ebben az esetben a rámutatottnak a jobbra, vagy balra lévő szomszédjának a nevét kell mondania). – A „kalózok” felkiáltásra a játékosoknak gyorsan más helyre kell állnia, s a játékvezető a fent leírtak alapján gyorsan folytatja a játékot.
  18. A játék lezárása: Mivel ebben az esetben a cél egyelőre a nevek megtanulása, nem kiesős a játék.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A figyelem, a nevek megjegyzése, az irányok ismerete alapján dicséret. Önértékelés; ki, hogyan érezte magát játék közben?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Amikor már úgy tűnik, hogy a gyerekek jól ismerik egymás becenevét – a játékvezető rámutat valakire és másik játékos nevét mondja. Ekkor a név tulajdonosának kell megmondani annak a nevét akire a játékvezető mutatott. – Kiesős játék: aki téveszt kiesik. – A kiesett játékosok valamilyen módon (integet, énekel stb.) zavarják a még játszó társaikat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: a játékszabályokat fokozatosan kell bevezetni. Amikor már az egyik jól megy, akkor jöhet a következő. Majd az összes szabályt lehet együtt alkalmazni. Ez jó figyelem és emlékezet fejlesztés is.
  22. Egyéb/megjegyzés: nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kiss Józsefné