JÁTÉKRA FEL!

Vértes Nóra: SZIVÁRVÁNY

  • A játék neve, címe: SZIVÁRVÁNY
  • A játék pedagógiai célja: egymásra figyelés, figyelem fejlesztése
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Megbeszéljük a gyerekekkel, hogy amikor helyet változtatnak, és új székre ülnek le, akkor figyelnek egymásra, nem lökik fel a másikat, sportszerűen viselkednek, mert ellenkező esetben baleset történhet (szék mellé ül, becsípheti az ujját leülés közben..)
  • Résztvevők száma: 21-30
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: Annyi kártya v. cetli, ahányan játszunk, a színek nevével
  • Technikai igény: Eggyel kevesebb szék, mint a résztvevők száma
  • Az előkészítés feladatai: A terem berendezése, kártyák elkészítése
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Utasítással történik: Kört alkotunk, hozd a székedet magaddal!
  • A játék megnyitása, nyitánya: KERETTÖRTÉNET: Képzeljétek el, a SZIVÁRVÁNY színei, a piros,a narancs, a citromsárga, a zöld, a kék, a lila és a pink megharagudtak az időjárásra, mert a nyáron nagyon keveset lehettek az égen, pedig gyönyörűen mutatnak! Világgá mentek! Én nagyon szeretném újból látni őket, együtt! Akkor válhat ez valóra, ha mindet előcsalogatjuk!! Hogy hogyan? Azt elmondom a szabályok ismertetésével! 
  • A játék menete, játékszabályok: Mindannyian húztok egy kártyát/cetlit, amin egy szín neve olvasható. A szivárvány színei! PIROS, NARANCS, CITROM, ZÖLD, KÉK, LILA, PINK (Segítségül a táblára felírom a színeket!) Tartsd titokban, hogy ki vagy! Mindenki leül egy székre, egy valakinek nem jut hely, ő a kör közepére áll, és ezt mondja: Cseréljetek helyet ….. pl. pirosak! Ekkor azok, akik „piros” cetlit húztak, felállnak, és megpróbálnak egy másik helyet elfoglalni. Közben, aki a kör közepén áll, szintén megpróbál leülni. Akinek nem lesz helye, ő mondja a következő színt. Ha azt hallod, hogy SZIVÁRVÁNY, akkor mindegyik színnek helyet kell cserélnie! A játékidő 5 perc, ne húzzuk az időt, hogy mindegyik színt „elő tudjuk csalni”! Jó szórakozást!
  • A játék lezárása: 5 perc a játékidő. Mivel szórakoztató, feszültségoldó a játék jellege, nem tartom szükségesnek, hogy más célt tűzzek ki játék lezárásaként.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megbeszéljük újból, hogy milyen színek is alkotják a SZIVÁRVÁNYT, aztán megkérdezem tőlük, hogy hogy érezték magukat a játék során. (Mutasd az arcoddal, vagy a kezeddel!   v.  )
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Pl. ha nem írom fel a táblára a színeket, és valaki olyan színt mond, ami nem a szivárvány színe, az kiesik.
  • A játékvezető speciális feladatai: nincs
  • Egyéb/megjegyzés: A célcsoportom: 3.osztályos tanulók (8-9 évesek)
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Vértes Nóra