„Cím: Elfújta a szél a dalom Előkészület: Kicsit hosszabb. Én a felsős osztályokra gondoltam, ott vehetem nagyobb hasznát. Énektanárként a tantárgyra húztam fel a kerettörténetet. Kártyalapok helyett keresek egy zenét, annak a kottáját kirakókra bontom, abból kell a résztvevőknek húzni egyet. Aki a violinkulcsot húzza az lesz a kacsintó. A játék lehetséges pedagógiai célja: koncentráció fejlesztés, ismétlés, csapatépítés Résztvevők száma: az adott osztály Játékidő: kibővül a levezető feladat miatt Helyigény: szerintem kinti és benti környezetben is játszható Kérés: Mindenki húzzon egy lapot, úgy hogy ne lássa senki mi van rajta. Jól jegyezd meg mi van rajta! Keretmese: Egy szép napon zeneszerzőnk úgy döntött, hogy már nem fér az asztalhoz a kották miatt, így rendet tesz. A nyitott ablakon azonban egyszer csak beszökött a szél, és összekeverte a kottákat! (erre a jelre kell leülniük körbe) A játék menete, játékszabályok: Kérd meg a játékosokat, hogy üljenek körbe és folyamatosan keressék egymás tekintetét. Felváltva nézzék a játékostársaik szemeit. Az nem baj, ha a játékostársa éppen akkor nem az ő szemébe néz. A kiválasztott játékos feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a kiválasztott játékos rákacsintott az kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). A játék lezárása: Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek. Levezető feladat: A kiesett játékosoknál vannak a kirakós darabjai, ebből kell rájönnie a kacsintónak, hogy melyik szerző, melyik darabjáról van szó. Ha a kacsintó hamarabb esik ki, csak annyi részletből találhatja ki a dalt, ahány embert kiejtett! A végén a csoport együtt énekli el a dalt! „
Bajor Zsuzsanna
Célcsoport: 10-14