JÁTÉKRA FEL!

Korényiné Oltárczi Eszter: Törpvadászat

  1. A játék neve, címe: Törpvadászat
  2. A játék pedagógiai célja: - Szabálykövető magatartás gyakorlása - Jó hangulat teremtés, - Játékra nevelés - Csoport összehangolása - Nemek és korosztályok közötti különbségek összehangolása - Életre nevelés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: - kártya - papír - ceruza
  12. Technikai igény: - időzítő (pl.:telefon)/ha kevesebben játszák/
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése, a játék ülve kényelmesebben játszható.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérem a játékosokat, hogy helyezkedjenek el körben, a játék megkezdéséhez.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ráhangolódásképpen elénekeljük a Hupikék törpikék dalát, majd ismertetem a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék kerettörténete: - Aprajafalván vagyunk, mi törpikék nagyon félünk Hókuszpóktól, aki egy bájital segítségével törpévé változik és így vadászik ránk. - Nekünk, törpöknek egy idő után gyanús lesz, hogy valaki közülünk tünteti el társainkat, ezért figyeljük, hogy ki lehet az. _ Akire rákacsint Hókuszpók az kiesik a játékból. - Három törpének kell egyszerre rámutatnia a lehetséges tettesre, ha sikerül, akkor az kiesik a játékból. Játék levezetése: - (A COVID-19 miatt kialakult helyzetre való tekintettel a játékot módosítom családunk létszámára, azaz 4 főre, ezért nem tudunk kiesni, hanem pontra játszuk. Egy játék 10 menetből áll. Aki a legtöbb pontot gyűjti, ő nyeri a játékot.) - Leülünk körben a játékhoz, ráhangolódásképpen elénekeljük a Hupikék törpikék dalát, majd ismertetem a játékszabályokat. - Három egyszínű és egy piros kártyával kisorsoljuk, hogy ki legyen Hókuszpók. - Hókuszpóknak kacsintással kell gyűjtenie áldozatait, a többieknek figyelnie kell, hogy ki kacsintgat. - A játék idejét időzítővel kontroláljuk, egy játékmenet 10 másodpercig tart. Amikor csörög az időzítő mindenki rámutat arra, aki szerinte Hókuszpók. Aki eltalálja, hogy ki a gonosz, kap 1 pontot. - Akinek a legtöbb pontja lesz a 10. menet végére, ő nyeri a játékot.
  18. A játék lezárása: - Mindenki részt vesz a rakodásban és levezetésnek közben ismét elénekeljük a főcím dalt. - A csoport játékát értékelem pár szóban. - Miután mindez lezajlott önreflexiót tartok és dokumentálom a tevékenységet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt. A játék jellegéből adódóan külön feldolgozás nem szükséges.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Sok játékos esetén kiesésre is játszható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: - ügyeljen a szabályok betartására
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon jó hangulatban, és a célok megvalósítása terén jó eredménnyel zajlott a játék. Megvalósult a játék segítségével tanulás elve, melynek csoportos formáját nagyon fontosnak tartom, egyéni beállítottság szerint. A játék legyen legmesszebbmenőkig örömforrás, feszültségoldó és személyiségfejlesztő. További célom: nagyobb létszámmal, óvodai csoportommal is megvalósítani a kitűzött célokat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Korényiné Oltárczi Eszter