JÁTÉKRA FEL!

Reiner Szilvia: „Murunda” útja

  1. A játék neve, címe: „Murunda” útja
  2. A játék pedagógiai célja: A gyermekek az önfeledt játék során felelevenítsék egymás keresztnevét (sokan egész nyáron nem találkoztak), kapcsolatot teremtsenek egymással. Egymásra figyelés képességének fejlesztése.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyermekek figyelmét, hogy Murundát csak érintsék oda egymás kezéhez, illetve hogy amikor helyet cserélnek, vigyázzanak egymásra. Ha szükségesnek látom, akkor felhívom a gyermekek figyelmét arra is – akár a játék közben – , hogy olyan nevet is mondjanak, aki még nem volt.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: „Murunda” a kis rongybaba (gyerekeknek már ismerős játékeszköz)
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Csoportszobában: Játékok elpakolása a nagy szőnyegről, hogy kényelmesen, biztonságosan elférjünk. Udvaron: nem igényel előkészületet. Murundát kikészíteni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: játékok elpakolása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: „Murunda” elbújt, keressék meg hova. Nagyon szeretik a keresős játékokat, így ezzel megteremtem a szükséges jó, izgatott hangulatot. Az eszköz is nagyon motiváló lesz számukra. „Murunda” megint eltévedt itt az oviban. Segítsetek neki hazatalálni! Nyújtsátok előre a kezeteket! Xy (aki a kör közepén áll), érintsd meg annak a kezét a Murundával akinek a nevét hallod. Aki hallja a nevét az gyorsan mondja ki valaki másnak a nevét. Ha nem sikerült mondanod nevet és hozzád ért a Murunda akkor te állsz középre, te segíted Murundát tovább. Az az ügyes, aki nagyon gyorsan mondja egy társa nevét és egyszer sem ér a kezéhez a Murunda. Aki nem tud gyorsan nevet mondani és elrántja a kezét, akkor is be kell állni a kör közepére és ő segít tovább Murundának a hazajutásban. „
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak, az a gyermek aki megtalálta Murundát pedig a kör közepére áll, kezében tartva a babát. A körben álló gyerekek előre emelik a kezüket. Én a körön kívül helyezkedek el. A játékot én kezdem, mondom valakinek a nevét. Aki a kör közepén áll annak a kezéhez kell érintenie a babát akinek a nevét hallja. Aki a nevét hallja gyorsan mondania kell egy másik társa nevét. Ha nem tud mondani és a kezéhez ér a baba, akkor ő áll a kör közepére. Aki elrántja a kezét úgy hogy nem mond nevet, akkor is ő áll a kör közepéére.
  18. A játék lezárása: A célom az, hogy legalább addig játsszuk amíg mindenkinek legalább egyszer elhangzott a neve. Figyelem a gyermekek reakcióját és addig játsszuk a játékot, amíg élvezik. Végül "Murundát sikerült hazakísérniük".
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A végén azzal zárom le a játékot, hogy nagyon ügyesek és figyelmesek voltak. Ha kérik akkor megismételjük a játékot. Ha igénylik akkor játszhatnak a Murunda babával.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Gyorsítanám a játékot. Ha valaki gondolkozik és nem mond azonnal nevet akkor helyet kell cserélnie a körön belüli gyermekkel. Nehezítés lehet az is, hogy nem csak a keresztnevét kell mondani, hanem a teljes nevét.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Tekintettel arra, hogy ez egy új játék lesz, lehetőséget kell hagynom a gyakorlásra is. Ha azt tapasztalom hogy a gyerekek beceneveket használnak akkor felhívom a figyelmüket, hogy keresztneveket használjanak. Azokat a gyerekeket, akik nem tudnak nevet mondani, úgy tudom segíteni, hogy mondom hogy a „melletted állónak vagy a barátodnak mond a nevét” stb. Fontos számomra hogy a gyermeknek legyen sikerélménye, mert akkor fogják élvezni a játékot. Ha tapasztalom, hogy valaki nagyon bizonytalan az mögé állok és ha szükséges együtt mondunk nevet. Fontos hogy mindenki jól érzette magát. Folyamatosan figyelek a gyermekek fizikai és lelki biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Reiner Szilvia