JÁTÉKRA FEL!

Kiss Andrea: Bűvös ötös

  1. A játék neve, címe: Bűvös ötös
  2. A játék pedagógiai célja: Ismeretek felelevenítése, gyakorlása, elmélyítése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Számkártáyk
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Számkártyák kiosztása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egy gyerek osztja ki a kártyákat
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy új játékot hoztam nektek. Pirka, a sárkány nagyon szomorú, mert a testvére elutazott királylányért. (Van sárkányos bábom.) Ő nem szeretné, ha még egy lány kerülne a kastélyba. Ezért varázsolt egyet. Ha jól számoltok, akkor a varázslat megakadályozza, hogy a testvére még egy királylányt hozzon haza.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kati (egyik gyerek) mindenki ad egy számkártyát. A teremben kell sétálnotok vele. Ha valakivel találkoztok, akkor megmutatjátok egymásnak a kártyákat és kimondjátok az összeadást. (pl: 6+3) Aki hamarabb rávágja a jó választ, az kap egy pontot, amit az ujjain mutat. Ezután cseréljetek kártyát és menjetek tovább! Ha megvan az 5, akkor a játékos számára véget ér a játék. Mindig keressetek olyan gyereket, akinek nincs számolótársa. HA 3 perc alatt 10 (tetszőleges szám a csoportlétszámnak, tudásnak megfelelően) gyereknek lesz meg az ötöse, akkor megmenekültek a királylányok. HA többnek, akkor még a kastélyból is elmehet mindegyik. – Próbajáték, majd időre is megcsináljuk
  18. A játék lezárása: Összeszámoljuk, hány gyereknek lett meg a bűvös ötöse, és megállapítjuk, hogy kiszabadultak-e a lányok. Esetleg intelligens táblán nevető arc előbukkanása, ha sikerül.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagyon ügyesek voltatok, ma minden királylány hazamehetett.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – magyar: betűk (magánhangzó vagy mássalhangzó, hosszú vagy rövid?) – magyar: szófajok felismerése – magyar: mondatfajták felismerése – ének: hangközök felismerése – matek: szorzás, osztás, összeadás, kivonás, hatványozás, képletek (kör, gúla… kerület, terület, térfogat…) – töri: évszámok stb
  21. A játékvezető speciális feladatai: Kártyák elkészítése
  22. Egyéb/megjegyzés: Kicsiknél előfordul, hogy nem mutatják meg a kártyájukat, csak rá néznek a másikéra és rávágják a jó választ. / Kollégától hallottam a játékot, ő kerettörténet nélkül csinálta.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kiss Andrea, (kekordog@gmail.com)