JÁTÉKRA FEL!

Papp Szilvia: Repülő nevek! Repülő ötletek!

  1. A játék neve, címe: Repülő nevek! Repülő ötletek!
  2. A játék pedagógiai célja: Nyelvtani ismeretek előkészítése, együttműködési képesség, figyelem , mozgáskoordináció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szabályok tisztázása, megfelelő nagyságú tér biztosítása, ékszerek levétele, nem túl kemény labda alkalmazása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Labda
  12. Technikai igény: -
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín biztosítása, labda előkészítése, szabályok A szabályok megbeszélése,biztonsági intézkedések
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: pakolás, labdakeresés
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Repülő nevek, repülő ötletek! Átalakított, kerettörténettel! Kedves Gyerekek! Bizonyára megkérdeztétek már szüleiteket, hogy miért pont ezt a nevet választották neked! Van, aki szereti a nevét, van, aki nem. Van, akire illik a neve, van, akire egyáltalán nem. Van olyan, aki elgondolkodott rajta, hogy majd, ha neki gyereke születik, akkor milyen nevet választ majd számára. Lesz olyan nyelvtan óránk, amikor ezzel a témával fogunk foglalkozni, de előtte soroljuk fel a naptárban szereplő összes nevet! Á, ez csak vicc volt! De játsszunk egyet a nevekkel, hogy hangolódjunk a témára. Repüljenek a nevek,mint amikor a család nevet választ az új jövevénynek!
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok sorba állnak. Egy játékos velük szembe áll, kezében labdát tart. Tetszőlegesen dobálja a játékosoknak a labdát, közben egy nevet mond. (Minél gyorsabban, hogy idő se legyen gondolkodnia annak, aki a labdát kapja) Ha lánynak dobja a labdát, és közben lánynevet mond, akkor a labdát le kell csapni. Ha viszont fiúnevet mond, akkor el kell kapni. Fiúk esetén természetesen fordítva érvényesek a szabályok. Aki eltéveszti, kiesik. Az a játékos győz, aki utoljára marad.
  18. A játék lezárása: Gratulálok, azoknak, akik kört nyertek és mindenkinek, hiszen nyertesek vagyunk, mert nagyon jól éreztük magunkat!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hasznát vesszük a neveknek majd nyelvtan órán, vagy talán akkor, amikor nevet választunk egy új jövevénynek! Sok furcsa nevet hallottunk, volt, amit nem mindenki ismert, nem tudta , hogy fiú vagy lány viselné! Új tudással gyarapodtunk!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A fiúk a gyümölcsöt, a lányok a zöldséget szeretik. Ha lánynak dobja a labdát, és közben zöldségnevet mond, akkor a labdát le kell csapni. Ha viszont gyümölcsnevet mond, akkor el kell kapni. Fiúk esetén természetesen fordítva érvényesek a szabályok. Aki eltéveszti, kiesik.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nincs speciális feladat. A felügyeleten, illetve a motiváláson és a biztatáson , a közös örömön kívül.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eredeti: Repülő nevek A játékosok sorba állnak. Egy játékos velük szembe áll, kezében labdát tart. Tetszőlegesen dobálja a játékosoknak a labdát, közben egy nevet mond. Ha lánynak dobja a labdát, és közben lánynevet mond, akkor a labdát le kell csapni. Ha viszont fiúnevet mond, akkor el kell kapni. Fiúk esetén természetesen fordítva érvényesek a szabályok. Aki eltéveszti, kiesik. Az a játékos győz, aki utoljára marad. Zálogos formában is játszhatjuk. Akkor a legérdekesebb a játék, ha az adogató nagyon gyorsan dobálja a labdát, nem hagyva ezzel időt a gondolkodásra. Kellék: egy labda. 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Papp Szilvia