JÁTÉKRA FEL!

Csurgai Péterné: Hang-betű differenciálás

  • A játék neve, címe: Hang-betű differenciálás
  • A játék pedagógiai célja: hang-betű differenciálás
  • A játék jellege: Egyéb
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Figyeljünk a padok elrendezésére, hogy a gyerekek könnyedén körbe tudják járni.
  • Résztvevők száma: -8
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: színes fényképek, plüssállatok, vagy bármilyen könnyen mozgatható tárgy a differenciálásnak megfelelően
  • Technikai igény: asztalok, vagy padok, székek
  • Az előkészítés feladatai: kellékek előkészítése, padok, székek elhelyezése,
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: kellékek előkészítése, padok rendezése, székek elhelyezése
  • A játék megnyitása, nyitánya: Ma elmegyünk a betűk országába, ahol állatokkal fogunk találkozni. Itt azonban a huncut kis manók folyamatosan elrejtik az állatokat. Ezeket meg kell keresni.
  • A játék menete, játékszabályok: A terem berendezése után, a gyerekek körbe ülik az asztalt. Az asztalra kitesszük a képeket és a tárgyakat. 1. játéka az állatokkal 2. játéka a képekkel 3 állatok megkeresése visszahelyezése az asztalra. fontos, hogy minden gyerek szerephez jusson.
  • A játék lezárása: Az asztalon vannak a tárgyak k és t hanggal. (kutya, katica, krokodil, tigris, teve, teknős), valamint a tárgyak színes fotói. A játékvezető kiejti a tárgyak első szótagját. Amelyik gyerek először be tudja fejezni, kezébe veheti a tárgyat és eldughatja. A végén minden tárgyat eldugunk. soroljuk fel milyen tárgyakat dugtunk el. Amit fel tudnak sorolni, annak a képét a táblára tűzzük. Most a képekkel játszunk. A tárgy egy tulajdonságát mondom ki. Aki kitalálja az megkeresheti és kiteheti a tárgyat az asztalra. Így végül minden tárgy visszakerül az asztalra.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megdicsérjük a gyerekeket, megköszönjünk nekik az aktív részvételt a játékba. A játéknak akkor van vége amikor minden tárgy visszakerült az asztalra.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: különböző betűkkel differenciálhatunk. Bármilyen tárgyat használhatunk.
  • A játékvezető speciális feladatai:
  • Egyéb/megjegyzés: Én gyógypedagógusként dolgozom, a játékot tanulásban akadályozott gyerekekkel játszottam. A képeket ide nem sikerült feltölteni, ezért külön e-mailben küldöm.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Csurgai Péterné