JÁTÉKRA FEL!

KIRÁLY MELINDA: HÁZFOGÓ

  • A játék neve, címe: HÁZFOGÓ
  • A játék pedagógiai célja: 1.) Toleranciára, egymás elfogadására nevelés, hajlandóak legyenek egymás kezét megfogni, elfogadják egymást 2.)koncentrációképesség erősítése
  • A játék jellege: Energetizáló
  • A baleseti kockázat szintje: Közepes
  • Szükséges biztonsági intézkedések: egyenes terepet kell választani, lehetőleg füves területet. Valószínűleg lesz elesés. Kényelmes ruházat és lábbeli fontos!
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 10+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  • Kellékigény: Nincs
  • Technikai igény: Nincs
  • Az előkészítés feladatai: megfelelő területet biztosítani, szabaddá tenni, pl. padokat, egyéb játékszereket elpakolni
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: a területet közösen tettük szabaddá
  • A játék megnyitása, nyitánya: Alkossatok kört!” Két embert kiválasztok, aki nem áll be a körbe. „Forduljatok szembe a mellettetek állóval. Hogyan tudtok ketten egy sátrat formálni?” Feltehetőleg hamar eljutnak a sátor megformálásáig a felemelt karral. „Képzeljétek el, hogy egy kemping sátrai vagytok. A lakók elmentek a strandra, viszont betévedt a kemping területére egy cica, akit egy kutya kerget. Ki-be futkároznak a sátrakba. A körből kimaradt két játékos a kutya és a macska. A feladat a játékban: a kutya kapja el a macskát!”
  • A játék menete, játékszabályok: : A párok szemben állnak egymással, kezüket feltartva és összeérintve sátrat formálnak. A „macska” fut a sátrak között, ha akar, befut egy sátorba, és átveszi az egyik oldalt, ő lesz a tartó. Akinek hátat fordított, azaz akinek a helyére beállt, az lesz a macska, ő fut tovább. Ha a kutya elkapja a macskát, szerepet cserélnek.
  • A játék lezárása: Akkor hagyjuk abba, amikor a játékvezető úgy látja, hogy lankad a lelkesedés, fáradnak a gyerekek, vagy nem figyelnek már, kezd unalmassá válni. Kb. 5 perc
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenki leül a fűre pihenni, eközben megbeszéljük, hogy érezték magukat közben, tetszett-e, volt-e valamilyen gondjuk. Azt is megbeszéljük, hogy mindenki aktívan és együttműködően vett-e részt, vagy volt-e, aki lassította, akadályozta a gördülékeny játékot. Eldöntjük, ki volt a legügyesebb, leggyorsabb. Ha valakinek nem tetszett, miért?
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: : A párok jelképezhetnek pl. kosarat, akkor guggolni kell, nehezebb a felállás, a fogó gyorsabban elkapja a futót. Ha sokan játsszák, lehet szigorítani. Aki eltéveszti, pl. maradnia kéne, de elfut, kiesik.
  • A játékvezető speciális feladatai: : Tapintatosnak kell lennie a jv-nek. Ha van a csoportban túlsúlyos vagy valamilyen betegséggel küzdő, meg kell gondolni, játsszuk-e ezt egyáltalán, vagy ha igen, hogyan segítsünk neki.
  • Egyéb/megjegyzés: Ez a korosztály szereti még a fogócskát, nagy a mozgásigénye, szeret versengeni, ideális játék. Másrészt szükség van a koncentráció fejlesztésére. Az én csoportomra pedig jellemző, hogy kritizálják egymást, nem elég elfogadóak, ez a játék segít, hogy együtt, egymásra figyelve egy jót játsszanak
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: KIRÁLY MELINDA