JÁTÉKRA FEL!

Pásztrai Lajosné: „Adj hangot kismadár!”

  1. A játék neve, címe: „Adj hangot kismadár!”
  2. A játék pedagógiai célja: A gyermekcsoport megismerje egymást,társaikat hangjukról felismerjék.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A szükségtelen játékeszközöket elrakjuk, szabad teret biztosítunk a szőnyegen, csendes játéklégkört biztosítunk.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nagyméretű kendő
  12. Technikai igény: nem szükséges
  13. Az előkészítés feladatai: A csoportszoba szőnyegét szabaddá tenni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Motivációként madárhangok hallgatása, madárképek nézegetése, ujjbáb készítése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A fokozatosság elvét követve: bemutatkoznak: nevüket, jelüket elmondják, hangjukat bemutatják.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyermekek körben ülnek a szőnyegen. Én mint a játék vezetője a körben ülök a gyermekek között. Választunk egy cicát, aki megbújik a csoportszobában. Utána jelre (intés) kiválasztok egy madárkát hang nélkül. Amit a cica nem láthat, nem hallhat. A madárka elbújik a kendő alá a kör közepén. A csoport közösen hívja ezután a cicát:” Jöhet a cica, megsült a hurka, meg is esszük vacsorára.”A cica a kendő mögé áll, ahol a madárka letakarva guggol. A cica megszólítja a madárkát: „Adj hangot kismadár!” A kismadár „csipp-csipp” hanggal válaszol. A hangadás után a cicának ki kell találni ,hogy ki van a kendő alatt. Ha hangjáról nem ismeri föl,akkor a lábát vagy kezét kidughatja.(segítségképpen)
  18. A játék lezárása: A cél egymás hangjának felismerése és társaik nevének megismerése. Minden gyermeksorra kerüljön, részt vegyen, sikerélménye legyen. Ha szükséges, segítséggel történik a kitalálás. Kiesés nincs a játékból.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék során folyamatosan dicsérem és buzdítom a gyermekeket. Egyénre szabott segítségadást alkalmazok. a bátortalanokat bátorítom.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a gyermekek már jól ismerik egymás hangját, akkor versenyjátékként játsszuk.(kieséses) Aki a végén marad, az a győztes. A következő variáció pedig: amikor a hangjukat is elváltoztathatják.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Előzetesen ismerjék meg egymást. Előtte megbeszéljük, kinek milyen a hangja (halk, erős,selyp…) Fokozatosan odafigyelek a gyermekek lelki és fizikai biztonságára. Differenciált játékirányítást alkalmazok.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyermekek szívesen játsszák, nagy élményt jelent minden esetben a felismerés.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pásztrai Lajosné