JÁTÉKRA FEL!

Csekőné Vizkelety Anikó: Medvék és farkasok

  1. A játék neve, címe: Medvék és farkasok
  2. A játék pedagógiai célja: Pszichomotorikus funkciók, nagymozgások feljeszése: futás, dobás, gyorsaság Térbeli tájékozódás fejlesztése. Kognitív funkciók fejlesztése. Együttmüködés fejlesztése
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Gumilabda
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Játéktér kijelölése,gumilabdák elhelyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: 2 csapat kialakítása. Egysoros vonalban állva, 1-es 2-es számokkal, akinek a fején a kezem, hallja a számot és jegyezze meg! 2 csapat kialakítása: 1-es - farkasok, 2-es - medvék
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Gyerekek figyelmének felkeltése: A mai napon varázsolni fogok és elvarázsollak titeket! Mindenkiből egy állatot fogok varázsolni. A fentiekben leírt módón két csapatot alakítok ki, és eztután hozom a varázspálcámat és csiribú csiribá ti lettetek a medvék és ti a farkasok!
  17. A játék menete, játékszabályok: A középvonaltól balra álljanak a medvék és jobb oldalra a farkasok. A két csapat egymással szemben áll. Kijelöltem a játékteret, meghúztam krétával, annál tovább nem szabad menni! A játék a következő: amikor azt halljátok tőlem, hogy medvék akkor a medvék csoportja átfut a felező vonalon és az lesz a feladata, hogy megfogja a farkasokat! Akit megfognak az kiesik a játékból és leül a padra! Ha viszont azt halljátok tőlem, hogy farkasok akkor a farkasoknak a medvéket kell megfogni! Akit elkapnak szintén kiesett! Csak a játéktéren belül szabad mozogni, és nem lökjük egymást!
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, amíg mindenkit meg nem fognak! Viszont ha van olyan ügyes gyermek, akit nem tudnak elkapni akkor ő nyert!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, hogy mindenki úgy játszotta-e a játékot, ahogy azt kell. Ha nem megbeszéljük, hogy hogyan kellett volna! Akit nem tudtak megfogni megtapsoljuk, ő volt a leggyorsabb!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Labdával is játszható ez a játék csak akkor nem fogó, hanem kidobó játékként működik! Eljátszottuk így is. A középvonalhoz teszek 10db gumilabdát. Ugyanaz a feladat, mint az előbb annyi változtatással, hogy nem elkapjuk a másik csapat tagjait, hanem kidobjuk! Azaz, ha azt hallod tőlem, hogy medvék akkor odafutsz a középvonalhoz, megdogsz egy labdát és a vonal mögül megpróbálod kibodni a farkasokat! Ugyanez fordítva is!
  21. A játékvezető speciális feladatai: Balesetveszély megbeszélése. Fejre nem dobunk, pattanó labda nem ér és az sem ha valaki elkapja a labdát! Rúgni nem szabad!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Csekőné Vizkelety Anikó