JÁTÉKRA FEL!

Vargáné Maurer Anett: Adj király katonát!

  1. A játék neve, címe: Adj király katonát!
  2. A játék pedagógiai célja: A tanulók ismerjék meg nemzeti kultúránk hagyományait. Alakuljon ki bennük a közösséghez tartozás, a hazaszeretet érzése a játékon, a nemzeti ünnepre készülés jegyében. A játék egyben bevezetés a március 15-i nemzeti ünnepre való készülésre.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyeljenek egymás testi épségére, ne lökjék fel egymást.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: -
  12. Technikai igény: -
  13. Az előkészítés feladatai: Az ünnepre hangolás egy-két gondolattal, teremrendezés, csapatalkotás
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Teremrendezéshez
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Közeleg az egyik legfontosabb nemzeti ünnepünk, az 1948-49 évi forradalom és szabadságharc emléknapja. Fontos, hogy ne feledkezzünk meg ennek a napnak a jelentőségéről, a hazafiakról, akik a hazáért harcoltak. Ezen a napon az 1848/49-es magyar szabadságharc kezdetét ünnepeljük. Mi játékos formában kezdjük az ünnepre való készülődést.
  17. A játék menete, játékszabályok: 2 csapatot fogunk alkotni, hogy melyik csapatban leszel, azt a kihúzott betűjel jelzi majd. Papíron v, h betű. (Miután kihúzták a gyerekek a betűjeleket, megtudták, hogy a huszárok és a vitézek alkotnak egy csapatot.) Aki a v betűt húzta a terem egyik oldalára áll, ők a vitézek, aki a h betűt húzta ők a vitézekkel szemben állnak a terem másik végébe, ők a huszárok. Az egyik csapat tagja elkezdi mondani, (megegyezés alapján a vitézek kezdenek, ők választják ki a betörő vitézt is): -Adj, király katonát! A huszárok válaszolnak:- Nem adunk! Vitézek: -Akkor szakítunk! Huszárok: -Szakíts, ha bírsz! Ekkor a vitézek csapatából a kiválasztott gyerek nekirohan az ellenség láncának. Ha sikerül elszakítani a láncot, ahol elszakadt kiválasztja az egyik huszárt, és átviszi a saját csapatába. Ha nem sikerül átszakítani a falat, akkor a vitéz átáll a huszárok csapatába. Majd a huszárok csapata következik, ők is ugyanezt teszik. A játék addig folytatódik, amíg az egyik csapatban már csak 1 fő marad. Első próbajáték, megértették-e a feladatot. Majd kezdődik a játék a két csapat között, amíg le nem győzi az egyik csapat a másikat. A figyelmet több alakalommal is felhívtam arra, hogy a szakításnál nem a durvaság a lényeg, vigyázzanak egymás testi épségére.
  18. A játék lezárása: A játék addig folytatódik, amíg az egyik csapatban már csak 1 fő marad. A győztes csapat nagy dicséretet kap a hazáért folytatott küzdelemért.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék befejezését követően a katonák csákót és kokárdát készítettek maguknak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok betartásának figyelése, balesetveszély elhárítása.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vargáné Maurer Anett