JÁTÉKRA FEL!

Macsinka Krisztina: Állatok a tanyán

  • A játék neve, címe: Állatok a tanyán
  • A játék pedagógiai célja: A tanyán élő állatok alaposabb megismerése, a figyelem fejlesztése, irányok ( jobb és bal) gyakorlása.
  • A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a tanulók figyelmét arra, hogy a helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra!
  • Résztvevők száma: 15-20
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: Egy vagy két labda
  • Technikai igény: Annyi szék, ahány játékos van.
  • Az előkészítés feladatai: Székek elhelyezése körben.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  • A játék megnyitása, nyitánya: Érdemes egy beszélgetéssel előkészíteni a játékot. Feleleveníteni a tanyán élő állatokról tanult dolgokat.
  • A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben ülnek. A játékvezető a kör közepén áll, odadobja a labdát az egyik játékosnak, miközben egy tanyán élő állatot megnevez. Aki elkapja a labdát, feláll és elkezdi utánozni az állatnak a hangját. A tőle jobbra és balra ülő társak az állat mozgását utánozzák, tesznek egy kört ellenkező irányban, majd helyet cserélve leülnek.
  • A játék lezárása: A játék nem kiesős. A játékvezető vet véget a játéknak a résztvevők visszajelzéseit figyelembe véve.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető megdicséri a játékosokat, megkérdezi továbbá, hohy hohyan érezték magukat.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egy újabb labda (az előzőtől eltérő színű vagy mintázatú) kerül a játékba. Ha ezt a labdát dobja a játékvezető, akkor a labdát elkapó balján ülő megmondja, hogy mivel táplálkozik ez az állat, a jobbján ülő pedig elmondja, hogy milyen haszna van az ember számára.( pl. tyúk-tojás…)
  • A játékvezető speciális feladatai: Először érdemes egy labdával begyakorolni a játékot, ha már jól megy, akkorbevezetni a következő lépést.
  • Egyéb/megjegyzés: Általános iskolában tanítok, második osztályosaim vannak, akiknek nagyon tetszik ez a játék.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Macsinka Krisztina